söndagen den 25:e maj 2008

Min man - en orm





Jag har haft det på känn, ett gradvis attitydskifte hos maaaken. Nu när det börjar gå så himla bra för mig. Det har blivit ett jävla svansande. "Vad snygg du är idag. Ska jag ta lite fina publicitetskort på dig? Är du sugen på nåt gott viiin? Vad kul att du fick så fint omdöme om din romaaan. Jag får följa med på släppfesten va?"
Förut var jag en tragisk liten fru. Ett charity case, en gullig tokstolle som man kunde hunsa och håna och använda som nån typ av betjänt. Ja ni märkte ju själva här i bloggens vagga. Jag lever ett ledsamt, ensamt och innehållslöst liv. Om jag inte fick blogga om lite påhittade grejer, Lil'Sis och maaaken så skulle det inte bli nåt. Och på nåder gick han med på nåt enstaka foto. Motvillig och dryg som nån annan superstar. Men nu när stjärnglansen har börjat stråla från mig är det en annan ton i skällan. Jaja.
Det är tre saker jag vill att du ska veta min gode E:
1) Jag har närt en orm mellan mina lår. Har börjat fatta det nu.
2) Pre-nup agreements kan slå åt otippade håll.
3) Din gamla dröm om en kooookbok är INGENTING jag tänker hjälpa dig förverkliga medelst denna framgångsrika blogg. Jag ser rakt igenom dig. Capiche? I synnerhet bild tre och ditt patetiska uttalande: "Skriv på bloggen att det bästa med den här rätten är att man får tid med att städa upp medan det puttrar!"
I'm on to you. Golddigger.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Goooolddigga', he's the man, the man with the Midas touch... Golden words he will pour in your ear...

Ser man på, du är gift med Sir Väääässss...

Hoppas maten smakade!
/TUTT

Amanda sa...

>Sir Väääässss...

Exakt.

Ja tack grytan gick ner. Med en bitter eftersmak av utnyttjande.

Jag vet inte ens om DU är min vän längre.
Vad vill du ha av mig egentligen?
Va? Va?

Et tu, Tutt?

Mvh
Paranoid

Anonym sa...

Du vet vad jag vill ha. Jag vill ha allt det du har. Allt!

Moahahahha, moahahhahha!

Amanda sa...

Din dröm ger åt tanken vingaaar
Den blir verklig dååå
I drömmen du allt betvingar
Och allt du vill ha kan du få-å-å

Anonym sa...

Hoppas du såg till att han tog åt sig ordentligt med ris denna gången bara, den gode Remmert - aka Sir Väääässs. Eller ska man säga "trophy hubbyn"?

Lil´sis

Anonym sa...

He he he, mina föräldrar skrattade gott åt namnet Remmert i helgen. Det tyckte de var himla sköj.

/Tutt

Amanda sa...

Ja. Måste uttalas på full-i-faan gammelmans-västgötska (ie morfar VET att min maaake INTE heter 'Remmert' men tycker det är kul att jävlas).