tisdagen den 8:e juli 2008

Beställt en bok till.

Denna lär vara dreggel-bra. Handtextat. Yummy.

Okej nu är erbarmligt trökiga Paint-The-House Fest-08 över.
Nu vill jag gå och transplantera på nytt skinn till mina fingertoppar.

Sen ska jag börja peta med ett baaarnboksprojekt.
Som vanligt måste jag påminna mig själv om den stora inspirations-lögnen (eller missuppfattningen kanske man ska säga):
Inspiration finns. Och den är skön att surfa på - MEN den dyker oftast bara upp först när man redan sur-kört i 45 min. _ALDRIG_ innan man börjat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ser ruskigt spännande ut. Berätta när den kommit.

Jess

Amanda sa...

Nu har den kommit!
Jag fotar lite & lägger ut i dagarna.
Full av 'verkliga' exempel (kampanjer, bokomslag). Mkt spännande. Inget för små barn kanske (fast ett bokomslag m läppstiftsbokstäver på naken kvinnotorso kanske dom pallar?) men högstadiekids skulle absolut digga.
De har ju dessutom ofta den där ursköna flyhänta sneda handstilen 'naturligt' som är så inne i grafisk formgivning nu - och sååå svår att fejka.