torsdag 2 juli 2009

Gästblogg: Felix

Mamm!
Kan jag säga. Med knivskarp brittisk dialekt.
Det betyder att jag nu kan svara på allehanda lustiga frågor av typen:
"Vem är sötast?"
"Mamm!"
Vem är snällast?"
"Mamm!"
"Vem är... svettigast?"

Här säger jag ingenting. Tittar bara anklagande på pappa.

Jag kan också kräla två meter baklänges, liggande på rygg (tänk G I Jane?), sova sex timmar i stöten och vaccineras utan att gråta. I övrigt har jag upptäckt en skärva av paradiset här på jorden: Päronpuré.

Jag har just fyllt fyra månader och väger åtta och ett halvt kilo. Inte mitt fel att Mamm har gräddglass i tuttarna.

Puss.

F

9 kommentarer:

Terése sa...

Men vilken busig blick! Vem har han fått den ifrån...?

Han är så otroligt söt, din lille swengelske pojk.

Anonym sa...

How lovely! Underbar svenskromantisk bild också. och tuse tack för den fina bilden som damp ner med i postlådan igår!
"Mamm" - öva dig ordentligt, felix, för et är ett lovely ord som du kommer ha otroligt mcyket användning för i resten av ditt liv. Överkursen är:
"Mamm?" "Bitty?"

Kram från TUTT

Anonym sa...

(Oj vad jag är helt svettig och slut och inte kan stava eller ens skriva sammanhängande)

TUTT, på kontoret i 38 gradig värme. Semester imorgon 12:00.

Tre stycken sa...

Han... Förlåt DU är så himla fin, Felix! Jag vill också ha en Felix! Vill vill vill!

Jessica sa...

Tja´Felix!
Hoppas du har det bra i värmen och badar mycket.

Vi ses!
Killarna och deras mamma i Jung.

Jessica sa...

Tja´Felix!
Hoppas du har det bra i värmen och badar mycket.

Vi ses!
Killarna och deras mamma i Jung.

30-nånting sa...

Oj vad härligt. Och vilken duktig liten kis ni har. Mira kan varken säga Mamm eller åla sig. Hon trivs bäst sittandes framför mig eller pappsen.

Yvonne sa...

Jag kan också åla på rygg och säga mamm...ungefär vad man orkar i denna värme! Fast nu har det åskat och regnat! Har vänner som är i England och ska kolla in Monkeyworld! Felix kan ju vinka också! Vink, vink!! :)

Amanda sa...

Tack tack! Just idag säger mor att hon säljer mig billigt.