lördag 1 augusti 2009

Äntligen!

Augusti.

Nu har

-jag nästan längtat ihjäl mig efter fikarummet bloggen här.

-vi sovit i en läckande dödsfälla till husvagn.
(E, kl 3 på natten: "Är det meningen att pojken ska skrika så där? Oj, han ligger visst i en pöl isvatten i sin resesäng. Vi hade nog varit torrare i ett tält.")

-mina boobz och pojken tagit ett osentimentalt farväl av varandra. Coz I'm a no-drama mama.

-jag lyckats få till NOLL timmar av solbadande i juli. Tusen tack, säger den snart trettisexåriga svennehuden.

-vi grämt oss i tre veckor över att vi inte iddes köpa en låda (6 fl) rosé-cava till innan närbutiken fattade att de märkt fel - £4.95 flaskan skulle egentligen vara £10.95. Men men. Man ska inte vara girig. Det kändes ändå som en form av snatteri.

-sonen mini-hulken puttat omkull mig med en hand på mitt knä när jag satt på huk. Om vi inte är snälla mot 'en så kommer han att schlö ihjäl oss innan sjuårsdagen, den däringe lelle. Fem månader, tio kilo, stl 74-80. Gött.

12 kommentarer:

suziluz sa...

Men välkommen tillbaka, bebe! Får man bjussa på en giffel? Det är ost i, sesamfrö ovanpå och jag bakade dem igår. Jag hänger i fikarummet, m a o.

Amanda sa...

Mmmh Ååh ÅÅÅH!
PRECIS vad jag suktar efter. Tack.

Anonym sa...

Och jag bjuder på chokladmuffins såklart! Jäkligt goda! Och du är ruskigt välkommen tillbaka - tack älskade du som kommer att fylla ut detta tomrum.

Jess

Amanda sa...

Yum yum yum
Tack älskade DU!
Jag är lite sugen på toscakaka också, nån som har?

Marie sa...

Här jublar vi i stuga! Har verkligen saknat ditt sätt att se på diverse saker:)

Har tyvärr bara en tom kakburk just nu, med lite smulor på botten, men en kopp kaffe kanske? Eller dricks det bara te?

Terése sa...

Tyvärr, ingen toscakaka. Men jag har en halvfull påse med OLW's krispiga (läs; rötmånadssega) Cream Cheese Chips, och två chokladpraliner lite osmakligt formade som bajspluttar.
https://www.handla24.se/hovslatt/p-12636-premium-kakoya.aspx

Your choice.

Härligt att du är tillbaka! Bloggsfären behöver ditt sting.

Terése sa...

Ps. Fem månader- 10kg?! W O W.

Själv 'tampas' man med en 30-månaders på knappa tolv kilo.

Anonym sa...

Åh!
Välkommen tillbaka!
Nu kör vi så det ryker! (Som min hysteriska chef brukar säga)
Har saknat dig, bäbben och blöggen.

Pöss.
TUUT

30-nånting sa...

Härligt! Vi har också sagt ett osentimentalt hej då till mina bröst. Fast jag kan inte undgå att tänka sentimentalt på hur de såg ut innan...

Och jag kanske kan få bjuda på lite överbliven tårta efter bröllopet på lördag?

Tante Jul sa...

Skårne sjokoladekaker som Mannen synes er for tykke og myke, boller eller blåbärmuffins? Ellers kan jeg vel slenge sammen en rabarbrapai til deg om du vil.
Takk for at du er tilbake, i alle fall.

sonja sa...

Weehoooo!

Amanda sa...

Tack sötisar.

Bröllop på lördag, hilvide vad SNABBT tiden går?!?