måndag 31 augusti 2009

Eftersom sonen var omtänksam

nog att sova i 12 timmar i eget rum med endast två nattaspring (Es natt) och bli väckt 8.15 (av E) bytt på, tvättad, klädd och matad (av E) hade jag både tid och energi att kasta mina förhatliga leggings + slappklänning åt sidan (morsornas svar på träningsoverall?) och i stället testa min egen variant på en av höstens nyckeltrender:
Den unga Coco Chanel.
Nu ska vi gå ut i den smått kyliga, smått fuktiga höstluften.
Känns väldigt back-to-school och väldigt skönt.

6 kommentarer:

Speja sa...

Det där lät ju ljuvligt. Även att slänga undan leggings och slappklänning - hm, det blev ett litet uppvaknande för mig. Tack för den puffen.

TUTT sa...

Mmm, så härligt. Höst och nya höstkläder innan det blir alltsör kallt, utan man kan gå och vara höstsnygg. Älskar det. Lite mer halsduk, koftor, kängor, snygga brallor. Och nytt hår.
Fin du är!

Pöss!

Amanda sa...

Speja, äsch då!

Tutt, tack! SNART kommer jag i alla mina gamla goa höst- och vinterkläder. Inte riktigt än men snart. Orkar inte hetsa. Nine months on - nine months off är min devis.

Marie sa...

Kläderna är snygga men jag sitter helt stum när jag läser "blev väckt". Det har ta mig f-n aldrig hänt i vår familj, inte ens nu när det är dagistider. Hur har ni burit er åt?

Amanda sa...

Vet ej Marie och det lär nog aldrig mer hända. Han sov väldigt lite på dagen innan.

30-nånting sa...

Mycket fint. Och leggings och klänning, haha, det känns igen.