måndag 17 augusti 2009

Gåtans lösning.

Gåtan ja. Tack för alla sketaroliga gissningar. Men det är inget usb-minne i pepparkaksdeg och ingen ekologisk tampong. Men något bakat, jo.

The winner is... Cecilia (A life in Oz) -
"Ett specialkex för barn som håller på att få tänder. Snöret är där så att det kan hängas runt barnets hals så barnet kan tugga på det närhelst det kliar i det lilla tandköttet. Yes?"

Oh yes. En mycket sexistisk bilderbok med luckor kommer till dig i vår (om du vill - och grattis till fina fina bröllopet förresten).
Get också ett halvt rätt till Lisa & Arild för "gammaldags/bakad napp" - bravo!

Snöret ska man tydligen fästa i kläderna. Mycket bizarro. Kexen är stenhårda, som kritor eller - just det, hundkex.
Felix tycker "sådär" och biter genast av en 'bickiepeg' med sitt rakbladsvassa tandkött. Det hela känns väldigt livsfarligt och lite Dickenskt.

8 kommentarer:

Arild sa...

Så crazy att det måste vara en amerikansk uppfinning, eller? Alltid ngt kalorisnålt i munnen...
Och jag var ju så nära att det i princiiip borde rendera mig en bok :) (faan också att jag inte kom på´t. Snyft!).
Varför inte doppa en bomullsduk i lite sprit istället, som i gamla goda tider? Funkar mycket bra ;)

Amanda sa...

Ååå jag vet du var snubblande nära. Verkar vara en traditionell skotsk grej, dessa kex faktiskt. Mmm, maken fick faktiskt konjak mot tandsmärta som bebis. Som vi förfasade oss. Tills vi såg alkoholhalten i Felix tandgel. MICKIT finstilt.
Ha!

Arild sa...

Mäh, det var otippat att det var en skotsk uppfinning! Men de har visst en förkärlek för biscuits i skotskrutiga kartonger om jag inte minns fel. Åsså känns det lite som barkbröd och det kanske de fick recept på av vikingarna...
Ja, det finns nog lite alkohol i en massa varor där man minst anar det. Konserveringsmedel och bakteriedödande i ett antar jag.
Skål, Felix!

jessica sa...

Det är bara att gratulera vinnaren!!

adrenalin sa...

Ser stenhårda ut, skulle tro att de funkar att fila fötterna med också, eller varför inte naglarna? Är det sprit i Bonjela? Inte undra på att ungen skriker "mer salva mamma!" 2.5 och redan hooked. Grattis till den lyckliga vinnaren, vi andra får shoppa ett eget ex från amazon när det smäller!

Amanda sa...

Adrenalin, hahaha, ja!!! Kolla själv, och kolla hur dom fegmärkt så att det inte ska se så illa ut.
En klick Bonjela är fanimej som ett halvt glas banana daquari för di små.

CECILIA sa...

OMG!!! *harklar sig* Vilken ära att få vinna detta eminenta pris! Jag är överväldigad samt mycket imponerad över att en barnlös stackare som jag satt inne med det rätta svaret. Väntar med spänning på boken, mailar dig min postadress. Nu ska jag fira *sprättar champagnen*

Amanda sa...

Tusen grattis din lilla newlywed. Detta toppar allt va?

maila din postaddress:
amanda.hellberg@gmail.com