lördag 8 augusti 2009

Giftas.

Söta, söta Livet gifte sig idag. Lovely Sonja any minute now. Felix gudfar/äkta onkel Avi friade och fick ja med diamantring från Tiffany's av sin gudinnevackra och smarta och roliga Ingrid (den enda som törs vädra mer rakt-på-sak-åsikter än jag inför släkten) i ett pensionat i New England i veckan. Det var så familjärt och lyhört att dom inte tordes ligga med varandra efteråt.
Maaaken sa det självklara och lite sorgsna utan att tänka sig för:
"Härligt brorsan. Men bara så du vet, det löser inga problem."
Och jag sa: "Nej, du har rätt, min lille sanningssadist. Men du skulle sagt; Äktenskap kan göra en mer motiverad att lösa problemen."


Tusen grattispussar.

2 kommentarer:

sonja sa...

Åh tack.... pirr pirr.

30-nånting sa...

Tack fina du! Det var en härlig dag, men den kändes förvånansvärt vanlig när den startade och nu ... tja det är som vanligt nu också. Fast jag har en blingad ring på fingret och kan kalla E "min man" - när jag kommer ihåg det.