söndag 30 augusti 2009

Kort & gött.

Helt nöjd, efter två frissabesök på samma dag. Jag gick tillbaka för hon var rädd att ta av för mycket första gången. Nej nej nej sa jag. When in doubt, go shorter*. Det är ju bara HÅR.

(Jag var inspirerad av Ts nya fräscha klipp.)

*Gäller fes-hår som mitt. Camilla Thulin kan babbla bäst hon vill om att svenska damer borde ha lååångt hår men jag tycker det kan bli lite häxvarning om man är över 30. Och jag har inga jäddra Maria Callas-lockar att komma med. I långt hår ser jag ut som Robert Gustafssons jeansraggare i Torsk på Tallin. Han som får ligga med Eda.

17 kommentarer:

formlek sa...

Shett påm frett! Jag menar: JÄTTEFINT! Verkligen! Men vad tusan har du fått syn på?

(och verifieringen; latis. Vad menas?)

Amanda sa...

hahaha LATIS syftar förstås på mig.
Tack tack!

Har förstås fått syn på Olivias vita knotiga lilla hand som sticker ut och vinkar från gobelängen.

suziluz sa...

Råsnyggt! Goddamn!

(Jag är tvärtom. Självlockigt kort hår? Ser ut som en tant-hemanent. För att under utväxt sakta men säkert förvandlas till trekantsfrisyr, platt ovanpå, jättestort nertill. Ingen hit, långt hår är enda möjligheten här.)

Och min ordverifiering: diarinfl.
Fräscht.

Amanda sa...

Tack tack! Jag kanske vågar mig på ett art deco-hårspänne på fredagens borgerliga bröllop rent av.
Men har man fint tjockt hår med lite fall är det ju supervackert med långt!

Yvonne sa...

Hmmm, tantvarning med långt? Mjae...tycker det är pottfrisyrer och grävlingsfärger i håret som är mer tantiga. Säger hon som ääääntligen lyckats få lite halvlångt hår, trots bäbi-kvaliten. Fast din frisyr såg jättesnygg ut! :-)))

Amanda sa...

HÄXvarning tycker jag det kan bli på långt hår när man är 30+ Yvonne, inte tantvarning!

Kort är tantvarning.

Fast jag gillar i o f häxor. Och tant är jag ju vilken frilla jag är har.

Amanda sa...

Jag menar är det inte lite läskigt när man ser ett långt flickigt/ballt hår på en persons bakhuvud och så vänder de sig om och avslöjar ett härjat ansikte? Kontrasten där, är det jag skyggar emot, inte inlevda ansikten i sig. Det kommer ju till oss alla. Långt hår kan liksom 'dra ner' ett fejs som redan börjat hänga lite, no?

Yvonne sa...

Därför har jag mitt halvlånga uppsatt i en tofs! :-)))

Amanda sa...

Gött! Önskar ibland att jag också kunde få upp i en "Croydon facelift" som vi säger ;o)
(bildgoogla!)

TUTT sa...

Åh åh åh!
Jag hade egentligen inte så mycket att tillägga förutom att:
1. Skitsnöggt hövve, Mandis
2. Mitt hår är LÅNGT nu. Och tjockt. Det enda dumma är att det är grått vid rötterna också FÄRGA FÄRGA FÄRGA.
3. Mitt verifieringsord är TRALL!

TRALL!
Som i trudelutt eller hand??

30-nånting sa...

Det blev sketasnyggt!

Jag vill också!

Amanda sa...

Tack kära ni!
Tutt, det är vär inte grått, det är väl blont? ;o)
Syftad du på trall som i handtralla? Hurtigt gammalt uttryck man inte hör så ofta nuförtiden faktikst.

30-nånting, gör´t! Nacken blir mycket kyss-bar. Mindre för bäbis att lugga dessutom :oD

Terése sa...

Vilket klipp! Jättefint! Ditt hår ser ju supertjockt ut, Som vore det tagel.

Once you gone short, you never go back. : )

Ordeverr; asitable

as it able?
a sitable?
a si table?
as i table?

Marie sa...

Verkligen skitsnyggt! Och coolt, sofisticated. Tyvärr känner man sig mil ifrån det med tanke på att jag gick till jobbet med tofsar i fredags bara för att få dottern att ha samma frisyr. Usch... faktiskt det töntigaste jag kan tänka mig ur ett utifrån perspektiv.

Ordverifiering: ingson
Vem är han/hon?

En Lisa sa...

Croydon facelift,classic.

Supersnygg frizz.

Tre stycken sa...

Snygging!

Amanda sa...

Tusen tack!
Och tack tack frissan som lyckades med konststycket att inte göra hela grejen 'awkward' när jag komm tillbaks.