torsdag 3 september 2009

Bu!

Sidenscarf med spökhusmönster, Topshop

Ikväll har så SVTs nya serie Skräckministeriet premiär. Spännande. Ett tag var det tal om att de skulle komma hit till Oxford och prata med mig och filma lite en kväll i huset. Vet inte om det kommer att hända nu eller om det skulle vara en bra grej att lägga licenspengar på, men det hade varit roligt för mig ska jag villigt säga. Jag hade gärna tagit på mig en trevlig klänning och snackat skräck i timmatal!

E: "Fast tänk vad pinsamt om det inte blev några fenomen om dom kom hit och filmade!"
Jag: "Mm, jag vet. Man hade nästan fått sticka till grannens ungar några hundringar för att ligga i buskarna och rassla lite mystiskt med några kedjor eller nåt. Blinka med en ficklampa. Vitpudrade."
E: "Nej jag FÖRBJUDER dig..."
Jag (avbryter, upphetsad) : "Och tänk, det blir oooverkligt bra och kusliga spökerier och alla blir rädda, till och med vi själva. Fast sen kommer deras pappa och bara 'ursäkta men barnen blev sjuka och kunde inte göra det ni hade kommit överens om.' Ooooh..."
E: (Slår sig för pannan och går ut i boa.)

2 kommentarer:

adrenalin sa...

Hoppas på succé och en säsong till där de faktiskt tar sig i kragen och kommer till Oxford och filmar dig. Hur många svenska skräckförfattare har vi egentligen? Du och Ajvide. Kan inte komma på någon mer. Och Ajvide sätter varken på sig en klänning eller låter SVT komma hem till honom och filma. Vare sig poltergeists eller rolig blogg har han heller, även om jag gillar honom med!

Amanda sa...

O tack nu rodnar jag.
Fast Queen Linda har ju hintat i ett par år om att hon nu testar att skriva roman(er?) i skräckgenren. Ska bli spännande, hon verkar ju skönt morbid ibland.