måndag 28 september 2009

Dagens aj fan:


- Jag kan inte gå och prata på samma gång.
- Mossgrön ögonskugga i brynen är tydligen da shit. Om man är typ blond/rödlätt.
- SVT vet vad dom gör. Synd att jag inte kan säga det samma om mig själv.
- Det tar en lång dag att göra tre minuters TV. Med mig i alla fall.
- Death-by-chocolate-cupcakes = funkade.
- Jag fyller 37 nästa gång. Det syns. Det får man hacka i sig. Tur jag slutade röka.
- Polty var mycket frånvarande. Tror jag. Har ju inte sett allt det filmade än.
- "Ian McEwan (gah!) var trevlig. Men han bjöd inte på cava." (I did. Vi behövde.)
- Jag. Hatar. Min. Egen. Röst.
- Jag. Älskar. Min. Man. Och. Min. Son. Så. Att. Det. Gör. Ont. (Hur står dom ut? Det är en förunderlig gåta.)

9 kommentarer:

TUTT sa...

I love you!
Death-by-chocolate-cupcakes = undebara! Du har just fyllt 36, och fått en onge. Du är sketavacker! Ian McEwan - ska han också vara med! Vilket sällskap du får! Snögg bild. Skulle du hellre se ut som Anna Anka och Anna Skipper? Se ut som du var femtio fast du var 38 och promotade dig själv som hälsosam?

Tante Jul sa...

Vel overstått!
Jeg tror ALLE hater sin egen stemme når de hører den i opptak. Og du ser såvisst ikke gammel ut.

Arild sa...

Jag är imponerad! 37? år, mamma, maka, med inneboende Polty, ställer sig och BAKAR MUFFINS med döskallar medan hon funderar på vilka kläder hon ska knocka SVT med. Good God woman! Och att gå naturligt och avslappnat samtidigt som man pratar naturligt och avslappnat med en mikrofon ovanför huvudet (I presume), det tar säkert flera års träning för alla journalister. Jag ser verkligen fram emot avsnittet med Oxfordfrun :)

formlek sa...

Kanonfin bild. Fina färger, cool pose, bra ljus, fin neutral bakgrund.

Me lajk.

(fast din röst - är DIN röst - har alltid hört den så, den utmärker sig inte åt nåt håll - jo, du artikulerar bra, eller hur. Tydlig.)

formlek sa...

tja...artikulera...det har på sätt och vis inte med rösten att göra utan ditt sätt att prata om vi ska vara noga....
MIN röst däremot...

Amanda sa...

Ja vad fan. Det är lätt att tappa perspektivet när det blir för mycket me-me-meee. Jag är inte medietränad. Blev en hjort i strålkastarljuset som skulle rapa ut mig lagom korta snärtiga svar på frågor jag aldrig funderat på och inte har några speciella åsikter om. Fick nästan blackout ett tag. Lite obehagligt faktiskt. Fast teamet var jättesnälla och dom klipper säkert ihop något skapligt.
Vem bryr sig om 100 år. Tack rara!

Amanda sa...

P.S. Nej Ian ska inte vara med men journalisten hade intervjuat honom sist hon var i Oxford.

Terése sa...

Spännande!

Darn, you look good. Inte en dag över 23. Den som ny profilbild, ja?

Amanda sa...

T, you flatterer!
Kanske det kanske... Fast den är ju mest Dexter-spexig den dära bilden. Fast det ÄR dags att uppdatera, du har rätt. Läskigt med folk (Läs: författare/journalister) som har urgamla ungdomliga/airbrushade bilder på baksidan av böckerna/bildbylines och så ser man dom i verkligheten och bara Gulp.