torsdag 10 september 2009

Har beställt mig

en liten gummistämpel med denna egna design (på mina up-coming bilderbokstjejer Ruby & Rosie. Vet ej vad de kommer att heta om de översätts till svenska... Molly & Meja? Fiffi & Freja? Lili & Susie?) från Etsy.com.
Jag tror att Etsy är lite som Signerat.se där vissa begåvade bekantingar säljer.
Fast Etsy helt jädra enormt, och säljer även med massor av material (pärlor, garn - stämplar - etc).
Mycket inspirerande inredningssaker och skönt sjuka "leksaker". Och vintage-kläder också.

Hoppas det blir bra. I like stämplar.

12 kommentarer:

TUTT sa...

Jättefina! Nu kan du stämpla ala dina vykort istället för att skriva under. He he he. Eller leka postkontor. Jag kan låtsas att jag är kund som ska skicka en massa spänannde brev...

Amanda sa...

Ja det var exakt så jag tänkte!
Erkänn, du vill också ha en? $15 + typ $3 i frakt. Dom gör dom i Costa Rica men det finns säkert att hitta närmare. Fast jag har inte lyckats. Men du har ju tröckerikontakter...

Vore fint att ha lite olika enklare former men det kan man ju göra själv av potatis. Eller karva till egen gummistämpel fast det har jag inte provat. Pilligt men kul.

suziluz sa...

Å, vad fin! Och att ha en egenhändigt designad stämpel, det är kult. Gummistämpel. Kult.

formlek sa...

Fräckt! Det blir säkert bra. (Etsty är ju helt makalöst...)

Tre stycken sa...

Stämplar är hur schysst som helst!

Nu blev jag sugen på en stämpel men vet inte vad den skulle "föreställa" och framförallt inte VAD jag skulle stämpla. Elskåp, kanske?

Amanda sa...

Stycket, ditt namn i nån snygg stil (det där kan du ju bra) och kanske inte elskåp (haha) men en ... frän blixt? Eller en sko? Eller en rosett? Kaffekopp? Hantel? Vintage-looking ros i tatuerarstil? Vi får se hur bra de är på att återge fina linjer, leverans om ca 3 v.

Man skickar bara in en bildlfil i enbart svart och vitt (inga gråtoner, finns en knapp i photoshop upptäckte jag).

Jag tänkte stämpla böckerna i min bokhylla framför allt. Som, vahettere, ex libris. Bokägarmärke?

Amanda sa...

(läs om, läs rätt mandis!

stämpla PÅ elskåp sa du ju
inte elskåp på stämpel

tja du kan ju alltid stämpla etons skinka, utöver dina böcker och korrespondenskort då)

Marie sa...

Såå fina! Tycker de ser ut att heta Rut och Fia eller möjligtvis Viola och Vera. I like stämplar too!

Amanda sa...

ÅÅÅ Vera & Viola, I like - I love!
Blomnamn på flickan med blommönstret dessutom... fast Rut skulle ju va sött på flickan med rutigt...
Rut & Rosa kanske?
Marie jag tror minsann du borde bli barnboksredaktör.

Vet ej om jag får nån talan om namnen hos ev. svenskt förlag som köper in, OM nåt nu köper in. Väntar fortfarande på besked om Bonnier Carlsen köper supersexistiska (med glimten i ögat) 'Snoring Beauty' (med luckor!!) som kommer om 6 mån.

Maria sa...

Ser fram emot de där barnboksflickorna. Kalla dem inte Lili & Susie!
Men de andra namnen var fina...

Inser att jag också gärna skulle äga en egen stämpel...

Amanda sa...

Här är 'butiken' - snabba & trevliga i emailkommunikationen (på engelska). Kvaliteten återstår att se men det är inte dyrt jämfört med brittiska företag som gör samma sak:

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=30469447

Marie sa...

Tack för det med barnboksredaktör, är nog ett av mina absoluta drömjobb. Blir också sugen på Etsy nu!