måndag 28 september 2009

Ironi.

OBS: Detta inlägg är en pausfågel. Jag skrev det i söndags. Återkommer så fort jag vinkat av SVT, kramat mannen och sonen och njutit ett glas champagne och en laxsnitt.

Alltså, jag lånar ju bilder från höger och vänster och lägger ut på bloggen utan att fråga eller betala någon och oftast utan att uppge källa.
Och eftersom jag själv har flera illustratörsportfolios här och var på nätet händer det att andra bloggare lånar bilder som jag gjort. Det gör mig inte ett skit så länge det inte är i kommersiellt syfte.
Det roliga är att min snillrika man fixat så att jag får automatiska email-rapporter där jag kan se när nån kopierat och klippt in en av mina illosar hos sig. Då surfar jag dit och kollar.
Nu senast har en tjej lånat en av mina teckningar till sin "anorexia-är-perfektion"-sida.
Och jag kan bara inte låta bli att tycka att det är lite dråpligt.

Mvh,
164 cm
67 pannor
och rätt okej med det

2 kommentarer:

TUTT sa...

Ha ha ha.
Bra funktion! Det skulle jag också vilja ha på mina foton...

Lycka lycka till med SVT! Fan vad skoj att du får mediautrymme! Jag är så in-i-Norden stolt och glad för din skull! :-)

Tante Jul sa...

Jeg vil OGSÅ ha champagne!