fredag 11 september 2009

Jag leker

självbelåten njuuutningsmänniska med pralin på mitt nya (begagnade, erm, vintage menar jag ) sommmarstugeporslin i höstsolen.
Jobbig natt.
Bra dag. Troligtvis en liten tand på väg upp.

E hatar porslinet. Det skiter jag fullständigt i. Jag tänkte inte leva en enda dag till utan sommarstugeporslin. Har aldrig vart så förtjust i hans minimalistiska mörka muggar förresten, de som doftar ungkarlsmiljonär i NY på 80-talet, med loftvåning och borstad krom och tegelväggar.
(E: "Exakt! Det är min dagdröm, hur kunde du veta det?"
Ja hur, min käre Watson, hur?)

Han undrar var vi ska hysa in skiten. Jag säger att vi kanske kunde städa ur det där stora hela köksskåpet där han propsar på att förvara gamla plastpåsar och inget mer. Bara för att få se paniken stiga i hans blick.

Har duschat och fått i mig mitt kaffe och nu sover sonen äntligen middag.
Inte dumt. Fast man vet aldrig hur länge.

Mer lattemamma än så här blir det inte för min del.
Ha en fin helg nu.

5 kommentarer:

Tante Jul sa...

ÉN pralin?
Om det der hadde vært mitt foto ville esken med resten av sjokoladen stått liiike utenfor synsfeltet... Eller allerede vært tom.

Amanda sa...

"Om det der hadde vært mitt foto ville esken med resten av sjokoladen stått liiike utenfor synsfeltet... Eller allerede vært tom."

hahaha

Japp, bara en, kände ej för mer. Fast jag är aldrig den som nekar mig själv nåt när jag verkligen vill ha.

Linda Unnhem sa...

Haha, det kunde varit jag och min man. På pricken!

Marie sa...

Fina! Och så passar de så perfekt till laptopen och brickan. Är ganska säker på att hans muggar inte hade gjort sig där.

Amanda sa...

höhö

nej det hade de verkligen inte