onsdag 2 september 2009

Kollektiv nattpsykos?

Personerna på bilden har ingenting med min familj att göra. Hoppas jag.

Spännande det där med baby-monitor. Man får höra mycket på nätterna har vi märkt.
Och en del som man helst inte hade velat höra.
Över frukostbordet sa E:
"Du, jag tror jag får höja sidorna i Felix säng och sänka ner madrassen/sängbotten ett snäpp till ikväll. Jag hade så fruktansvärt konstiga drömmar om att han var uppe och gick i sitt rum, jag hörde det genom baby-monitorn och allt. Små lätta fotsteg, lite knäppande."
Jag: "Det var ingen dröm. Jag hörde också det. Jag trodde det var du men du låg ju brevid mig."
E: "Var det liksom ett långsamt trampande i rummet, från sida till sida, som om nån gick runt sängen och letade efter nåt?"
Jag: "Exakt så. Jag skrev av det som en trött nattgrej som var så sjuk att jag inte kunde ta in det. Jag låtsades som om det inte pågick och tänkte bara: Om Felix börjar skrika som h-lvete så springer jag ner, inte annars. För jag vill inte veta."

13 kommentarer:

30-nånting sa...

Nämen huvvaligen.

Vem har ni hos er egentligen?

suziluz sa...

Nämen hörni. Seriöst. Du hade ju träffat en exorcist sade du? Dags att bjuda på middag!!!

Yvonne sa...

Åh, hu, vilken läskig bild! :P Och vilket spännande hus ni verkar ha... ;) Trampet av små fötter, jaja!

TUTT sa...

Äh fy fan.
Inte kan Flingan sova i det rummet!
Jag kommer och kidnappar'n i så fall! Raka vägen hem te Skövde!

Ina sa...

*ryyyyyys*

Amanda sa...

Men alltså, seriöst, jag och E TROR ju inte på sånt här! Det finns säkert 100 naturliga förklaringar, såsom knäppningar i golvet från temperaturförändringar, eller möss (huga! har dock ej sett bajs), eller nåt trix Felix gör i sin säng typ bankar i spjälorna (skulle ej vara första gången, han är lurig den lille), eller nån inställningsgrej med frekvensen på babymonitorn, eller grannen som fixar med nåt inne hos sig i natten. Men när jag pratar med vännen på vars fest jag träffade exorsisten så ska jag försöka få till en drink el dyl med honom. Om inte annat som ovärdelig kontakt för framtida resööörsch + att han säkert sitter inne med många härligt rysliga stories som jag kan låna in i min fiktion.

Arild sa...

Det är just för att ni påstår att ni inte tror på sånt där som Olivia (och vem vet vilka andra)jobbar så hårt på att övertyga er om de faktiskt finns! De kanske vill ha hjälp över till andra sidan så de slipper rassla med kedjor och knata runt på nätterna. Bjud hem exorcisten (om han inte verkar gaaalen) och se om han känner några vibrationer. Utan att tala om vad ni har upplevt innan, naturligtvis.

Amanda sa...

Ja kanske Arild! Han verkar faktiskt härligt galen - och mycket intelligent och känslig. Han är ju utbildad psykolog för bövelen - och däri tror ju jag att vi hittar förklaringen till de flesta 'övernaturliga' fenomen. I folks hövven alltså.

Terése sa...

Men det är ju ett perfekt rysarupplägg, det där med babymonitorer. Jag har ju alltid varit lite rädd att det ska komma okända ljud ur våran, och det har det gjort många ggr. Ibland har vi fått in nån båtradio. Nångång en granne vars son heter Alexander. Tydligen. Och nån gång är det nån annan konstig frekvens som stört. Men blotta tanken på att höra nåns väsande röst eller annat oväntat. Hu.

Vi har tagit bort monitorn helt nu, det där med att ha barnen på annan våning gör att man lär sig urskilja ljud lättare.

Freaky scarry bild. Väldigt Rosemary's.

formlek sa...

Vill inte veta mer.
Vilken fin dag det har varit idag - inte sant? Soligt, men lite blåsigt.

Amanda sa...

Lägesrapport: Sitter och väntar på att gå upp och dra i pojken den sista flarran för kvällen. Babymonitor på. Och. Jag har just hört tre små steg igen. Obs sant. E vet ej, han spelar nåt fucking barnspel ("Lara Croft utan lökar" ??) med lurar på sig.

Karstensdotter sa...

Nejmenläggav!

Eller gör inte det!

Hörru, kan inte du länka till min nya blogg: http://19830425.blogspot.com istället, så kan jag länka till dig därifrån? Mmm? Om du vill allså.

Amanda sa...

Klart jag vill!