fredag 4 september 2009

Ny leverans


av världens bästa bläck (för mig) och min stålpenna. Bara så kan jag få fram den 'nervösa' ojämna linje som kom att bli mitt genombrott och signum som illustratör och som min suveräna handledare på Brighton Unis lördagskurser i illustration hjälpte mig att leka fram.

Varning: Bläcket är extremt vattenfast, inget för barna att pyssla med alltså.
Eller som en kollega sa:
"Jag spillde tre droppar på en järnstaket inne på London Zoo när jag var där och tecknade elefander en dag för nio år sedan. De dropparna är kvar än. "

7 kommentarer:

Arild sa...

Finns i Sverige?
Din nerviga linjer är förtjusande och flickorna såå rara.

formlek sa...

Dina linjer är det bästa nervösa jag vet.

(fast tusch luktar usch)

Anonym sa...

Arild, borde finnas!
Formis, detta luktar inte!

/Amanda

formlek sa...

?
(fräsch nyhet - t.o.m den man river själv luktar ju...)

Amanda sa...

Har aldrig testat att riva tusch själv.

OBS: Detta är inte tusch utan bläck!
(Jag vet inte den exakta skilnaden men så är det. Lite som lack nästan.)

formlek sa...

Oki...ja, du skrev ju BLÄCK. Det gäller att hålla i sär begreppen...
I första hand skrev jag la usch för att det rimmar (ja, ja...töntigt) men jag gillar verkligen inte om doften av tusch.

Uppdaterade mina kunskaper på området och bläck är ofta baserat på syntetiska färgämnen, står det.

Jag brukar ha någon flaska kinesisk tusch i bildsalen - och river ibland själv hemma. Det är lite bra eftersom eftersom det alltid går att få fram det man vill ha...

Amanda sa...

I seee...
Det får du göra en fotoguide på nästa gång du gör't!

Skulle också VÄLDIGT gärna vilja se fotodagbok från nåltovning (fattarn'te riktigt hur det går till) och linoleumtryck...