torsdag 29 oktober 2009

Crejvings:

-Popcorn med mö smör (ej micropop, riktiga - här finns världens bästa metod - 99% poppas, inga brända).
- Klipp & sling. Bokat till 22 nov. Biter ihop.
- Lackluckt (sånt på julklappspaket).
- Hett bad (kan jag glömma. Blir dock ett ljummet 5-minuters med Fling-Fling senare.)
- Bloody Mary. Får dom som kommer hit på All Hallows. Kanske måste be maken provmixa två redan ikväll?
- Skära pumpa. Så fort pojken somnat. Jag gör't på mindre än 10 min och har en juävla snits, Sleepy Hollow style, med mitt lilla sågverktyg. Kniv är för slipprigt och farligt. Ska jag fota steg-för-steg?

3 kommentarer:

30-nånting sa...

tack för receptet och ja, jag vill se hur du gör när du sågar ut pumpan. Har aldrig gjort något sådant men vill gärna.

Yvonne sa...

Vill gärna se före och efter-bilder! (på pumpan)...Förra året gjorde jag en vampyr-pumpa, hehe!
v¨v

Tre stycken sa...

Jaaa, fota! Fota allt! Jag har gjort pumpa en gång, då gick den sönder lite här och var men vi satte ihop den med tandpetare och det blev ännu snyggare så :-)