torsdag 1 oktober 2009

Farmor (aka svärmor)

och mormor (aka modern) träffades för första gången nu ikväll. Dom bondade över bajs-roulette-leken medelst pussar i flingans rumpa. Vi enades alla om att detta var mycket bättre än att trängas samman i panik och tvång på makens och mitt fucking mini-bröllop.
Och jag hatar älskar hur di gamla bruttorna tjatar ihjäl sig om "vad-kan-vi-hjälpa-till-med, vad-kan-vi-hjälpa-tillll-meeed" medan en sörra eller brorsa eller polare i min egen ålder hade haft initiativkraft nog att bara gå ut och ta in tvätten sådär på eget bevåg innan nattdaggen kom.

5 kommentarer:

TUTT sa...

Va va va?
Är Modern på besök?
Är det sant?
Vad kul! :-)

Yvonne sa...

Haha, nu ser jag framför mig hur de står och sliter i varsin ände på ett lakan i daggen! :D Här är det frost...

Amanda sa...

Jomän du Tutt!

Brrr, frost! Fast det är ju fint också... att titta på.

Tante Jul sa...

Min mor er som broren/søsteren/vennen i sammenligningen din (takk og pris), mens svigermor passer beskrivelsen bedre. Men det er jo bare fordi hun ikke vil ta seg friheter i mitt hus, regner jeg med.

Amanda sa...

>Men det er jo bare fordi hun ikke vil ta seg friheter i mitt hus

Exakt, jag vet ju att det är samma här och tur det på ett vis. Fast garderobernas insidor har hon ispekterat (min mor alltså)...