tisdag 20 oktober 2009

Jag hade väldigt ont av

Skräckministeriet del 7 av 8; Religion.

Där gick min gräns. Där blev det too-close-to-the-bone och ondskan kröp ut ur rutan och klöste mig i ansiktet.
Där blev jag tårögd.

Det var bandupptagningarna och fotografierna på stackars fina sjuka Annelise Michel som knäckte mig. Det gick inte att värja sig. Annelise. Lilla Annelise.
Som de feta helvetes äckliga katolska prästsvinen hade ihjäl med sin vatikanbackade 'exorcism'. Och - i princip - kom undan med mord.
Brinn era jävlar. Ta er barmhärtige gud och stoppa upp honom i röven och brinn och skrik i evighet.

6 kommentarer:

Yvonne sa...

Andlighet är vackert.
Religion kan vara ren ondska...
:S

Amanda sa...

Jo. Ja. Var och en blir salig på sin tro och så vidare.
Och prästernas (och mammans?) kollektiva mord (dråp?) på den utsatta, epileptiska och psyksjuka lilla Annelise är ju knappast det värsta som hänt i religionens namn.
Men ändå.
Fy fan.
Och jag älskar ändå hur hon liksom försökte trotsa, försökte slå tillbaka. Hoppas hon skrämde skiten ur dom.

Terése sa...

Vilken tur att jag sov över det programmet. Värsta sortens skräck.

Autentiska ljud och bilder? Fy faan. Med betoning på FY FAAN.

adrenalin sa...

Jahaja, det ligger inspelat och osett, så får det nog förbli, jag är alldeles för blödig för ondska mot barn.

Camilla sa...

En vän hade ett medium på besök i helgen som berättade att andarna i hennes hus startade tvn i sovrummet och störde på andra sätt för att få henne att flytta. Inte för andarnas skull, utan för hennes egen skull. Det är som att de säger att hon ska vakna och göra nåt åt situationen.

Hon berättade att hennes äldsta dotter är så "öppen" och måste stängas.
Dottern hade sett en kvinna gå förbi i hallen hemma hos morfar en dag.. Morfar hade frågat om hon blev rädd, men det hade hon inte blivit svarade hon, "Hon såg ju så snäll ut".

Amanda sa...

Mmm. Annelise var väl tonåring/ung kvinna när det värsta hände men det var inte mindre plågsamt att se hennes enda rebelliska akt: Att långsamt svälta ihjäl - och höra hennes "demoniska" röst försöka svara på prästjävlarnas ledande frågor. Hon var SJUK, hon hade EPILEPSI (och säkert något annat) och fick ingen BEHANDLING för fan.

"Hon berättade att hennes äldsta dotter är så "öppen" och måste stängas. "
Set låter sinistert Camilla!