fredag 23 oktober 2009

Jag vill testa

spotify, femton år efter alla andra.
Jag vet inte vad det är.
Skitsamma.
Spåttifajj. Spåttifajj. Låter dumt. Måste jag testa.
Men:
Vad ÄR spåttifajj ijenklien? Jag menar allvar här och jag vågar inte fråga min man för då skulle han bara håna och tråka mig.
Och måste jag ha någon typ av inbjudan?
Hur får jag en sådan, please?
Kan man maila spotify eller måste man bli inbjuden av en medlem?
Finns det någon som kan ge mig en inbjudan möjligen?
Maila i så fall gärna: amanda.hellberg@gmail.com

Dessa vet jag på rak arm att jag vill jag spela i femton sekunder eller så:
Ghost Town - The Specials
Love changes everything - Michael Ball
Here I go again on my own - Whitesnake
Klappa Händerna - Mora Träsk
Borderline - Madonna
Amanda med Boston
Något Beasty Boys
Något Depeche Mode
Något Divine Comedy
Något Joy Division
Allt med Toto (men bara när Bobby Kimball fortfarande sjöng)
Något med The Smiths (kan inget om dom, otippad lucka i mit liv känner jag?)
Björn Skifs
Monica Z
Tidiga Ozzy
Schytts
White Stripes

11 kommentarer:

Yvonne sa...

Här spelas det bara LP-skivor, inget spåttifaj! ;)

TUTT sa...

Spotify är skitbra. Vi har ett konto på jobbet - skickar dig ett mail så du kan kolla runt lite och testa. Pöss!

Arild sa...

Du måste bli inviterad av redan lycklig ägare av S-konto. Nån sa att man kunde gå in tidigt om morgnarna på Spotifysidan och få ett konto (?!). Jag hade Spotify ett tag, fådd av okänd välgörare! men det visade sig sedan att jag delade kontot med min syster. Mycket märkligt, I tell you, eftersom HON inte hade givit mig kontot... Fattade ingenting, och numera har jag inget fungerande Spotify.
Inte vet jag hur man fixar ett konto heller. Nån måste ju vara den förste och den kan ju inte känna alla mänskor som nu innehar ett konto,eller? Va klok du blev av detta då...
Musikvalet pekar mycket riktigt på en 70-talist;) The Smiths har en bra låt som heter Girlfriend in a coma. Lite trallvänlig så där :)

Amanda sa...

OK coolt, tusen tack, jag fattar lite mer nu.

formlek sa...

Vad jag har förstått behöver man inte ha någon inbjudan i Storbritannien. Gå in på Spotifys hemsida och kolla. Jag kan hjälpa dig den virtuella vägen! Välkommen i klubben (fast ALLT finns inte, och en del tar bort musik vilket gör premiumanvändare förbannade - de som betalar varje månad för kalaset).

formlek sa...

p.s J letade efter "happy birtday J" på sin födelsedag och DET FANNS, vilket blev, tja lite konkurrens till vår skönsång! d.s

Anonym sa...

Eftersom du tänker lyssna på Divine Comedy, skickade jag en inbjudan till dig :)

Now beat stress and rebalance your life with Spotify.
/Anya

Amanda sa...

Å å ååå, tack söta du!
Vad kan jag göra för dig?

En Lisa sa...

Inte heller medlem, trots att jag fått inbjudan. Beror delvis på att Sambon har en miljon playlists på datorn men allra mest på att jag är lat.

Borderline. BORDERLINE. Madonnas allra bästa låt, så glad att någon annan fattat det.

Amanda sa...

JA en av dom, apselut.

Anonym sa...

Det var så lite så - skicka en bra och vintrig spellista till anya@mikromaude.se om du vill förgylla min dag :)

/Anya