fredag 23 oktober 2009

Maken undrar

nervöst:
"Öh... är det tänkt att vi ska handla så här mycket presenter till Fling-Fling inför varje Chanukah och jul?"

Jag (eldigt): "Ja. Minst! What's the fucking point otherwise?"

E: "Okej. Fine. Jag menar det."

Jag: "Exakt. Jag skiter fullständigt i presenter mellan vuxna men det här är ju skitkul ju. För innan du vet ordet av kommer vi att stå här med en yngling som bara vill ha cash."


E (upphetsad, blicken i fjärran): "Åh. När tror du han kan få en trehjuling?"

6 kommentarer:

30-nånting sa...

Hahaha, listan börjar redan fyllas på till Miras önskningar inför jul och ettårsdagen. Och vi? Vi vill ha cash (önskar oss det varje år av våra föräldrar - inte så moget men i år är första året vi verkligen behöver det)

Amanda sa...

Exakt!

Halva nöjet (minst) med jul/högtider är ju att försöka göra't lite speciellt för barna som är med. Och då har jag verkligen inget emot att konsumera lite.
Vad har ni på listan då?
Vi: Xylofon (lär vi ångra inom 30 sek, haha, men dagmamman hade en och det gillade han), bebiskritor, Drömmarnas trädgård-mjukisdockor (Omliboos tombliboos, driving me insane, Omliboos, tombliboos, that's yer fucking name?), brio gåvagn.

TUTT sa...

BRA! Skäm bort fling-fling bara! Så länge han får mest tjääärlek så klart att han ska skämmas bort!

Amanda sa...

Japp. Skämma bort är det roligaste som finns.
(obs inte bara med SAAAKER förstås)

Terése sa...

HAHAHAHA.

'omliboos'. Sonen älskar 'Iggö Piggö' som han kallar honom. Jag själv tycker att Makka pakka verkar sympatisk. Han tvättar ju sina stenar.

Att skämma bort sina barn hör ju till det roligaste roliga. Go go go!

Amanda sa...

Japp, Flingan fnissar varje gång han ser Iggle Piggle. Jag gillar också Makka Pakka. Rätt bisarr serie men "rätt gött gjort" som pappa säger.