fredag 9 oktober 2009

Mannen under trappan - vad hände?

Och då utfärdar jag spoilervarning för den som inte har sett men vill.
Läs inte mer.

SVT Play bryter nämligen sista avsnittet en minut innan det tar slut.
Doh!

Precis när Jonas skurit upp handleden på Kwådd i det vita rummet och frun går omkring uppe i huset och letar. Kwådd ramlar ihop.
(Stackars Kwådd har jag tänkt hela serien. Antingen han nu fanns eller inte. Lilla tjocka hustomten med hästballen som bara ville bo kvar och fixa saker och egentligen var snäll tills Jonas blev dum.)

Men vad hände på slutet?
Please?
Jag gissar att Paula hittar Jonas ensam i ett rum och han har skurit upp sin egen handled?

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Yes! Under trappen...och ingen Kwådd så långt ögat når...

Amanda sa...

Tack tack!

Anonym sa...

Visst slutade inte boken sa? Va evigheter sen jag laste den!

Anonym sa...

det går att se slutet. putta bara fram dendär tidsaxelsplutten liiite, lite.

Amanda sa...

Ska testa!
Har inte läst boken tyvärr men alltid tänkt göra det.

Terése sa...

Jag och maken 'såg' dvs spolade mig igenom serien. Jag tyckte den var sjukt obehaglig.

Det där med att hans barn verkade avsky honom så mycket. Läskigt. tavlan över deras säng. Supercreepy.

Men man ville ju veta hur det slutade. Funderingar - Åt Fredrik upp de flådda ekorrarna? Var kom den där utomjordiska kniven ifrån? Knackningarna som barnen sysslade med, var det också hjärnspöken? (För det hördes ju knackningar tillbaka)

Amanda sa...

>Var kom den där utomjordiska kniven ifrån?

EXAKT vad jag tänkte.
Och att deras vackra tevefåtöljer såg mycket omyiga ut.
Och varför delade barnen rum i ett sånt jättehus?
Och varför hade huset inga fönster på insidan?
Och vem var det som var på och klämde och nöp (och pippade?) Paula när hon var ute och joggade?

Men all-in-all gillade jag.