fredag 2 oktober 2009

Någon gång men inte just idag

skulle jag så gärna vilja:

- Bli fotad av en av mina äldsta bloggvänner, universalgeniet Ina.
- Lära mig hur man skriver filmmanus.
- Låta sonen bli fotad av samma Ina.
- Ha mer kontakt med gymnasieelever. Jag blev nästan gymnasielärare och är väldigt svag för den där klarögda entusiasmen och arbetskapaciteten som unga vuxna har.

Däremot skulle jag inte vilja:
- Vara krönikööör (som jag en gång trodde). Vilken mardröm. Åsiktsmaskin? Yess. På beställning? Nooo.
- Resa något speciellt. Vi reste som fan ett tag men nu har jag noll längtan. Känns bara dyrt och jobbigt.

6 kommentarer:

Marie sa...

Filmmanus, då undrar man genast om du tänker dig skräckgenren?

Och jag trodde faktiskt att det var fel på mig som har noll ressug, men skönt att höra fler (eller åtminstone en till). Det är så skönt här hemma, liksom. Och enda sättet att någon gång få en lugn stund.

Amanda sa...

Marie, ja skräck/thriller/spänning lockar ju mest. Men ett manus tarvar nog en helt annan slags STÅRYTÄLLING-teknik om jag fattat rätt.
"Noll ressug" = exakta orden.

e sa...

Ja att bli fotad av Ina kan jag verkligen rekommendera! Hon har tagit våra bröllopsbilder samt gravidbilder och jag har banne mig aldrig varit så nöjd med några andra foton!

Amanda sa...

e, hej! Jag är inte förvånad. Tänk om man bodde lite närmre ba...

J sa...

Jag kan tänka mig att trial-hjälpa till med filmmanus! Det vore något det. :)

J.

Ina sa...

Men herregud. Här sitter jag i godan ro och går igenom din blogg för att kolla att jag inte har missat nåt inlägg. och vad hittar jag! VA?! Jag blir alldeles rörd till tårar här.

Jag tror bestämt jag måste boka en resa dit neråt england när jag får råd någongång.