fredag 9 oktober 2009

Vad är väl en spökbal på slottet?

Nej det går inte. Ingen rabatt och, fan, jag vet inte. Tre nätter borta från en sjumånaders är säkert lugnt för pojken men fixar jag det?
E tycker att det är okej att det blir groteskt dyrt (snällis. Och såg fram emot att bli av med mig lite) men jag håller inte med. Och sen det där med att försöka förhandla nån deal för att jag skulle ge dom reklam på nåt vis... Nej. Kalla mig mes men det känns inte bra.

Jag har faktiskt ett fint hemmakontor. Och om när det blir madhouse här får jag väl slinka ner till kafét på hörnet och sitta där bland studenterna. Så kan vi tvinna våra långa halsdukar ihop och låtsasjobba på våra bärbara och stirra på höstlöven som rullar längs med trottoaren.

4 kommentarer:

Arild sa...

Men EN natt då?

Amanda sa...

Ingen vits. Det är långa tysta dagar jag vill åt. Minst två.

Arild sa...

Åååh... jag trodde det var på natten det hände? Spöktimmen och det.

Amanda sa...

Jo. Ja. Men också som skrivar-retreat hade jag velat.