tisdag 24 november 2009

Är du eller känner du en synskadad/läshandikappad spookylover?

Fick just den glada nyheten att TPB (talboks- och punktskriftsbiblioteket) beslutat framställa Styggelsen som talbok!

Den kommer att finnas att låna på bibliotek, av personer med registrerat läshandikapp. Min bok har blivit utvald efter önskemål från personer med läshandikapp i enlighet med 17 § upphovsrättslagen. Alltså inte en kommersiell talbok som kommer att finnas i handeln eller ge klirr i Hellbergskans portmonnä. Gott så.
Inläsare? Ingen aning men de använder bara proffs förstås.
Hoppas på en kvinna med hint av lantlig dialekt.

Stackars mormor satt och högläste hela bokjäveln för morfar förra året eftersom han inte ser så bra längre... Kärlek.

P.S. Mer info: Ljudboken är tydligen redan klar. Inläsare: Anna Döbling. Längd: 5 tim 39 min. Otroligt fint och hedrande omdöme (spoilervarning!) här. Jag blev rörd. Jag lipar faktiskt nu.

11 kommentarer:

Arild sa...

Men guu va roligt! Verkligen grattis till att du är efterfrågad av så många! Konstigt att man inte får nån sorts stim-peng, tycker jag. Känner ingen "blinnis" men sitter själv och lyssnar på böcker hela dagarna just nu.
Ser fram emot att lyssna på 1222 över havet av Anne Holt. Läste boken i vintras och ääälskar miljön. Insnöade turister på norskt fjällhotell. Vinter, snö, mord. Mums!

En Lisa sa...

Jag ställer upp ;)

Stort grattis!

TUTT sa...

Åh vad kul! Grattis! Mickit mickit bra! Känner ingen synskadad men är glad för alla okända mullvadar som får höra orden.

Linda Unnhem sa...

Woho, kul!

Amanda sa...

Tack tack!
Något säger mig att (registrerade) dyslektiker också får låna.

Cissi sa...

Grattis!

Lipar själv, av det som du skrev om mormor och morfar.

Yvonne sa...

Å, så kul! Jag har en bokcirkelväninna som bara lyssnar på Daisy-böcker, ska genast tipsa henne!!

30-nånting sa...

Vilken ära!

Stort grattis.

formlek sa...

AH! She did it again! WOWade lite.
;-O

Eva sa...

Vad roligt! Grattis är på sin plats!
Är nuförtiden en långsamläsare märker jag (j-la november typ) men har kommit en bit in i "Styggelsen" nu. Vill hem och fortsätta läsa.... vet inte riktigt hur jag ramlade in på din blogg men det är jag glad för nu, är rädd att jag inte hittat boken annars....(ja, det var avskalat fjäsk;))

Amanda sa...

Tack finingar.