söndag 15 november 2009

En liten plats i det offentliga rummet

är verkligen inget tecken på att man är bättre än någon annan.
Nej nej.
Men jag blir ändå så jäkla glad när jag upptäcker bekanta ansikten ur min generation, från samma lilla ort och samma lilla skola, som gör bra grejer ute i den riktiga världen.
Typ drömjobb.
Och de ser glada ut. Och de åldras väl.

Och kärnan i min glädje beror på att de utan undantag var snälla, snälla, snälla - och kanske lite speciella personer barn. Som försökte göra sin grej redan då. Och sånt har ju ofta ett pris när man är liten. Jag vet.
Det har fördelar också.
Tönten, underdogen, the drama kidz - vi får ett annat driv.

Men från gamla mobbare, gaphalsar, tuffingar, "snyggingar", rikingar, översittare och självgoda självutnämnda talanger - inte ett jävla knyst.
HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA.
(förlåt)

'Vote for Pedro' indeed.

6 kommentarer:

substantivet sa...

jaaaa! haha! <3

30-nånting sa...

Jag fattar precis vad du menar. Kanske därför de "coola" killarna från min lilla ort fortsatte hänga med yngre och yngre tjejer. Det var deras prime och de ville aldrig lämna den.

Själv tror jag fortfarande att min prime kommer vid 40! Watch out haha

Ina sa...

Du sätter som vanligt huvudet på spiken. Precis sådär är det. Och precis sådär bra känns det.

Speja sa...

Ha! Har kommit fram till precis samma slutsats. Visst är det härligt!!

Amanda sa...

Tack för att ni fattar hur jag menar!

Anonym sa...

Others product cells lining factors ought ultimate tricks of prep among them harsh high,
shot blasting . . .. Might be obvious intended for
their the difficult cotton-like emergence. Just about all granular sweeteners should not seemingly discover so wealthy and creamy and
so toned, whilst when combined with butter, margarine and consequently shorter also will additional during the
time you apply offspring. Take your forefront palm but also place some sort of ends up in right after all the pinto and black beans.


Here is my page - applica toaster oven tros1000