torsdag 5 november 2009

Hon har legat i träda





men nu är hon juävlarimej tillbaka. Party-Mandis. Gött. Kollade kalendern och fattade att nu-nu-nuuu drar The Party Season faktiskt igång. My Winter Wonderworld. På två och en halv månad (det blir bara 10 helger det) har jag
-förlagsfest i London
-skrivardag + julfest i London med författarkompisar
-två möhippor modell krogmiddag + kanske utgång ie clubbing (hjälp - en i Surrey, en i London)
-halvformell juldagslunch i Oxford (hos kompis)
-nyårsfirande med familjen (gillar finkläder då)
samt
-ett rätt pampigt vinterbröllop i London (sonens gudföräldrar).

Men min dogm är ju att jag inte får köpa något mer i kläd- eller skoväg på länge. Och den står jag vid. Så jag och Felix lekte boutique här hemma idag. Eller rent av... Modeblogg!
Skamligt vad mycket man har som aldrig blir använt egentligen. Det ska vi ändra på nu. Jippiii.

P.S. Fling-Fling är inte min accessoar. Det är jag som är hans.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Shockfint. I löööve it - espeschilly thö black (och kann ja anlita däj för sån däringa stajling nån gång?)

jess

Amanda sa...

Tåck tåck.
Hä sörrö jag ä ente så haj på å stajla andra. Däremot finns dä ena söm heter Terése å ho är recktit säker säger di.

Anonym sa...

Ho dän däringa mellisplejsarn!Tack för teppset...

Arild sa...

Han - Flingan, Du - Pinglan :)
Många roliga fester låter det som. Ha det så fantaboulosticly roligt!
Den där "pälsboan" - tjusig!
Och kortet med Flingan - skitbra!

Terése sa...

Till din tjänst, Jess!

And darling sweetheart, you look absolutely fab! Löv the 'kissnödig-pose'.

/Ze stajlista on ze Mellispleeeeez (Som just nu inventerar arbetskläder och glädjer sig åt ett glamouröst avbrott.)

Amanda sa...

Fänk jo
Fänk jo
(Flingan gillade den rutiga flanellkaramellen bäst, maken gillar klackarna fast då kan jag ju inte göra nåt, bara stå i ett hörn)

Marie sa...

Snygg modeblogg! Släpp loss partypinglan:) Gillar ordet dogm, känns inte det alldeles för underskattat? Måste använda flitigare.

Anonym sa...

Låt det vara fest! Här kommer lite party(?)musik att festa på: http://open.spotify.com/user/anyawinqvist/playlist/6j6vlc35ekq47JfuxMh1B7

/Anya

Alley Cat sa...

Imponerande Amanda! Du har tom fått till "handen-på-höften" och "jag-kissar-snart-på-mig" så att det ser helt naturligt ut. Det är ju knappt att Paris klarar det! Vilka snygga kläder sen - du behöver inte shoppa en pinal...

Amanda sa...

Marie, tack! Jaaa, se till att använda ordet dogm minst fem gånger i olika meningar denna helg ;o)
Anya,tusen tack! Mycket nyheter för mig. Det uppskattas.
Alley Cat, haha, nä det var helt naturligt - jag var verkligen på väg att kissa på mig. ;o)

TUTT sa...

Du är helt fantastisk.
Nedersta bilden - lite Lulu möter The Queen of Narnia, no?

Jag gillar numemr tre bäst, silvergrå blåsan. Mucho glamour.

PÖSS!

Amanda sa...

Tack Tutt!
Yep, jag är lik Lulu.
Fast jag har inte satt på Jason Orange förstås.

En Lisa sa...

har Lulu satt på J.O?

PS Snygg du är DS

Amanda sa...

Tack Lisa!
Jajamän. Hon satte på'n när de jobbade ihop på videon till Relight My Fire. Och varför inte kan jag tycka. Gött med tanter som tar för sig. Och yngligar (då, nu är han ju gubbe) som diggar det.