torsdag 19 november 2009

Till dig som lider

av november.
Säger jag bara:
Ta inte ut något depp i förskott. Spara sig. Sansa sig! November är en idyll.
November är ljuvlig. November är den officiella romaaanskrivarmånaden, bara en sån sak.
En månad full av goda intentioner. Och fortfarande med en dust av höst och back-to-school och stiliga rockar som inte hunnit bli noppriga. En känsla av att vara på ett amerikanskt college-campus anno 1979.

Jämfört med fucking februari i alla fall. Oxveckorna. Tvi. Där kan vi snacka skitmånad, ja?

11 kommentarer:

Tre stycken sa...

Jag är med dig, amanda! Januari är årets tråkigaste och längsta månad!

Ms Stiffneck sa...

Ja!

Eva sa...

Njae... står, (tyärr), fast vid mitt novemberdepp även om både dina argument och den fina trädbilden är uppmuntrande. (Novembers alla gråskalor är något att uppmärksamma).
I februari är det nära mars är det nära april och ljuset är på väg tillbaka.

Alley Cat sa...

Jag peppar mig själv med att årets värsta månad snart är till ända! Skulle jag ha missförstått allt och det istället är februari som är värst då har jag den framför mig. Ytterligare ett helvete att genomlida innan våren...

30-nånting sa...

Haha, jag är nog tyvärr inte med på tåget på denna. November har tappat allt höstmys och har inte ett dugg av julglansen i december. Februari då? Jamen då är det ju bara en månad kvar till min födelsedag!

TUTT sa...

Najs traj, Amanda.
Älskar dig för det.

Tante Jul sa...

I november kan vi da i hvert fall glede oss til jul!
Og i februar, hvis vi er riktig heldige, får vi et par fine dager med snø og høy klar himmel.Det er alle dagene som ikke lever opp til forventningene/forhåpningene som er triste. Uansett måned.

Amanda sa...

I tried. ;o)

Marie sa...

Februari är faktiskt vår bröllopsmånad. Var tvungna att pigga upp lite och bjuda alla på fest i trökmånaden. Men håller inte helt med dig. Gifta mig hade jag inte velat göra i november. Men å andra sidan gört man ju bara en gång.

Amanda sa...

Bra där Marie!
Vi har ju sonens otippade 1-årsdag att se fram emot i feb (skulle varit slutet på mars...).

Terése sa...

Sorry, men november suuuger fetb*lle!

Jag säger som min kollega "Om helvetet finns så är det alltid november där."

Joråsåatte. Jag drar mitt strå till stacken och lever upp till ALLA fördomar om den svårmodiga tungsinta norrlänningen. Just nu iaf.

Leve julpyntet! Det kommer som en frälsning om bara en vecka. Ja jäklar vad det ska pyntas i år!