torsdag 24 december 2009

Äkta hederlig jul-ilska

känner jag inför bloggare som skriver typ:
"Nämen inte ska du sitta hääär och läsa min blogg på självaste juuulafton, seså, schas iväg med dig och fira juuul nu."
Det är att pissa på folk.
Folk som gillar att läsa bloggar även på f*cking julafton.
Eller folk som kanske inte firar nån förbannad jul.
Eller folk som kanske inte har en lika självbelåtet hysteriskt myyysig livspussel-jul som bloggaren.
Eller såna som vill norpa sig lite ensamtid och surfa en gnutta - trots att det är en hööögtidsdag.

Grrr.

11 kommentarer:

formlek sa...

Tack!
Det här sättet att 'pissa på andra' har jag mött hos folk som INTE har anammat blogg_surf_kulturen och bara dömer. Utan att reflektera alls över sig själva.
Skulle det vara mer ego/avvisande att kolla lite bloggar än att läsa en bok, kolla på tv i timmar?
Tack kloka du.

Amanda sa...

mmm
det där med att allt dator-relaterat skulle vara "fulare"/sämre som tidsfördriv än böcker/TV/grammofonradio (?) gör mig T O K I G

Julkramar!

Johanna Wistrand sa...

Och jag sitter och kan inte låta bli att blogga lite jag heller på självaste julafton :-)

Amanda sa...

Ja varför inte Johanna?
Julkramar till dig också.

Tante Jul sa...

Jeg leser din blogg på julaften, så jeg kan ønske deg en god jul!

Yvonne sa...

Jag lyssnar aldrig på radio...men surfar desto mer...och NU också...fast sonen är här (han har en egen dator ;) Och vi har UMGÅTTS också! Allt har sin tid...
Kramkram!

Amanda sa...

Stora julkramar Tante Jul och Yvonne!

Alley Cat sa...

Bra rutet Amanda! Jag håller med fullt ut... Hoppas julen är härlig! Kram

Amanda sa...

Tack det samma Alley Cat!

Marie sa...

Män inte sa la du va så arger på självaste juuuuulafton:)

God fortsättning!

Amanda sa...

Tack detsamma Marie!
(nä ilskan gick över snabbt)