måndag 21 december 2009

Årslista.

Häng på utmaningen du också - i kommentarerna eller egen blogg.

Årets bedrift: Att vi producerat och fött upp en helt okej liten pojk. Halleluja.

Årets bittra: Att jag tagit hand om honom för mycket ensam. Blir det fler kiddos ska vi investera i mer nedskuren arbetstid för E tidigare. Amatörmisstag.

Årets bästa semester: Pass.

Årets nytillskott: Felix - who else?

Årets förlust: Min "karriääär". Sömnig men icke död.

Årets vuxenpoäng: Bli föräldrar.

Årets fysiska förändring: När jag gick ner typ 8 kilo på en dag (förlossningsdagen).

Årets nya kändisförälskelse: Iggle Piggle. Sonen gillar = jag gillar.

Årets mest gåshudsframkallande låt: Fairytale of New York. Igen, sonen gillar = jag gillar.

Årets läsupplevelse: Owl Babies. Sonen gillar ... Ja du fattar.

Årets insikt: Jag har sjukt bra karlsmak. Sjukt.

Årets teve-besatthet: All brittisk komedi i världsklass. Peep Show-gänget, Psychoville-gänget och Sasha Baron Cohen to name but a few.

Årets fest: V & Rs lantbröllop när F var 4 mån. Han var supergullig solstråle under hela middagen och partyt. Varenda par som träffade honom gick raka spåret hem och pippade bebis. Vi kallar det Felix-effekten.

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Fasen vilken knepig lista :S Jag älskar såna här listor annars...men nu har jag fastnat på Årets förlust...och kommer inget längre :(
Vuxenpoäng? Det skulle vara att jag går hem från fester kl 23...och möter ungdomar som är på väg ut på stan då! :))))

Amanda sa...

>jag går hem från fester kl 23...och möter ungdomar som är på väg ut på stan då! :))))

Samma här ;D

Alley Cat sa...

Detta blir något att klura på över ett glas mulled cider i mellandagarna tror jag minsann! Inte helt självklar - men helt klart värd att sätta tänderna i...

Amanda sa...

Ser fram emot din lista!

Ms Stiffneck sa...

kul lista!

Arild sa...

Listig lista. Krävdes en del eftertanke. Och kanske tänkte jag inte tillräckligt länge?

Marie sa...

Nu har jag hängt på, till slut:)