söndag 20 december 2009

Helgens gapskratt.

Som fastnar lite i halsen på ett vemodigt och solkigt vis. Men bara lite.

Undrar hur bra den här agenturen går egentligen.
Undrar om de två sketadöliga Johnny Depp-killarna får ligga mycket. Och vem som får flest "gig" av de två.
Undrar hur den skokrämsinsmorde "Sammy Davis" kom på att han var "lik" Sammy Davis.
Och undrar hur många som hör av sig och vill hyra en Raisa Gorbachev-lookalike.

Eller varför inte ta in Gary Glitter till nästa barnkalas.
Not.

Tanken slår mig att det ligger en fantastiskt kul roman-idé begravd här. Om världens sämsta lookalike-agentur.

14 kommentarer:

Markus sa...

De många felstavade kändisnamnen drar ner intrycket lika mycket som de dåliga "look-a-liken". Fast jag hade nog kunnat tänka mig att hyra in alla David Jason till samma fest. Dock hade jag inte tagit med Nicholas Lyndhurst ens om jag fick betalt.

ps. en roman om världens sämsta lookalike agentur läses gärna.

Amanda sa...

Haha.

Ja, felstavningarna, och alla stackars taffliga hemmafoton med bortklippta festdeltagare.

Frank Sinatra och den svartvita Tom Cruise är de två sämsta jag hittat (men jag har inte hunnit kolla precis alla).
Fast en eller två av Marilyn-erna är ju världsklass!

Skulle också gärna läsa den romanen! (Icke skriva den. Inte på några år i alla fall.)

Linda U sa...

Haha, sjukt kul. Och som du säger, lite tragiskt.

Amanda sa...

Brasklapp:
Har kollat runt lite mer och Diana Ross och John Cleese är fan skitbra!
Liksom Britneyn i den blå Toxic-kostymen.

Det blir extra tragikomiskt för mig när det är tydligt att look-a-liken inte är ett skit bekväm/har kul med detta. När man anar att deras flåshurtiga fru ligger bakom hela grejen och har fixat fram rekvisitan (se Tommy Lee Jones).

Amanda sa...

P.S.
(ja jag är helt besatt av detta nu)
Och vad är grejen med att flera av dem har skaffat sig lite "läckra" "snärtiga" artistnamn själva?

P.P.S. Min nya favvo:
Ray Johnston som Elton John.
Så kommer min son att se ut som vuxen tror jag.
Härligt.

Amanda sa...

Och Caroline Burnstien sen!
Vad är det för en ambitiös sköning?
Hon gör Esther Ranzen, Sharon Ozborne OCH Ann Robinson.
Måste vara typ lite röstimitatör också va?

Nä nu får jag gå ut i köket och varva ner lite.

Maria Turtschaninoff sa...

Jag noterade också att en av Elton John-arna var ganska bra! De flesta av Catherine Zeta-Jones var däremot usla. Och en av Patrick Stewartarna såg mer ut som Dr Evil än Dr Evil-imitatören.

Amanda sa...

Ja herregud!
Ray Winstone = sköning, helt OK

Clooney = helvete människa är du från vettet, min FARSA är mer lik George än du

Russel Brand = inte ett skit likt men: Points for effort!

Sofia sa...

Väldigt roligt faktiskt.
Har ni sett Kevin Spacey och Harvey Keitel? Och Nicole Kidman.
och.. och... Nàgot att göra när man ledsnat pà släkten under jul :-)

Sofia sa...

SNäLLA kan nàgon boka Clooney till min födelsedag. Där rök det sista av mascaran.

Ina sa...

Och så kan man ju undra hur många gånger Sharon Stone look-a-liken får köra benkorsningen på en inhyrd kväll. Sära, korsa, sära, korsa osv. Muff-lookalike?

Amanda sa...

>Har ni sett Kevin Spacey och Harvey Keitel? Och Nicole Kidman.

Åååå jag vet. Hur? Varför?

Ina, jag tänkte också på det. Solk. Solk.

Tante Jul sa...

Cameron Diaz!
Herregud, du har rett, dette kan fort bli vanedannende.

Amanda sa...

>Cameron Diaz!

Jag VEEET, det var bland det första jag såg.
*slår mig för pannan*