fredag 4 december 2009

Någon närstående

visar sig ha mycket god smak när det handlar om julsånger.

Frågan är om hans mamma hade lika god smak när hon bestämde sig för att "festa till" lite för första gången på 18 månader i samma rum som de kanske tre mäktigaste personerna inom industrin samt SAMTLIGA författare och illustratörer hon avgudar.
Hade hon god smak som tjatade till sig (?) två (inte en utan TVÅ) vinflaskor av en mysig men brydd förläggare som hon sedan gick omkring med i klänningsfickorna som nån slags överårig tequilaflicka?
Hade hon god smak som inte tog "no-for-an-answer" när en härlig (och MÄKTIG) designer hade "slut på visitkort"?
Hade hon god smak som satte sig och skrev viktigt email fortfarande påverkad och skrev FEL namn överst i mailet?
Å. Herre. Gud.

9 kommentarer:

Arild sa...

HAHAHA! Jag tror du har lämnat ett outplånligt intryck på SAMTLIGA närvarande och är det någon de kommer att tänka på vid nästa illustrationsjobb så är det DEJ!
Tjohej!
Å musiken är the very best!
Såg Pouges en gång men utan Shane McGowan. Han hade trillat av scenen kvällen innan. Jag trooor att han hade festat till det litegrann ;D

Amanda sa...

hahaha
tack sötis
älskar filosofin att "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" men i det här fallet kanske tveksamt

(fast jag menar MJs skivförsäljning gick ju upp 40% under peddohärvan)

Yvonne sa...

Åååå...Det är min favvo-julsång! Fast det finns tydligen ingen NYPD Choir :(
Men det är en härlig video till låten! :)

TUTT sa...

He he he.
Duktig Mandis.

Tante Jul sa...

Oops.

Amanda sa...

Ja fy fan.
Ärligt talat tror jag att jag skrämde skiten ur folk.
Men men.
Man vill bli älskad.
Och om det inte funkar - fruktad.

Christin sa...

Skäms man över sitt uppförande i sådana där sammanhang, är det sällan som andra uppfattar en på samma sätt, kanske snarare tycker man är rolig, speciell, unik, charmig och, ja, full.

:)

Amanda sa...

hej Christin, fin blogg!

Ja du kanske har rätt. Alltså jag skäms inte supermycket nu med lite backspegel och eftertanke. Visst hade jag kunnat vara mer sansad och tråkigare men det blev inte så. Drack inte ens speciellt mycket och får nog ärligt säga att jag hade KUL.

Alley Cat sa...

Woops! Men förhoppningsvis så kommer de ihåg dig som den exotiska blonda svenskan och inget annat... *skratt*