tisdag 1 december 2009

Tre saker: Ny bloggutmaning.

Svara gärna i kommentarerna eller egen blogg. Sa jag att jag är sjukligt nyfiken?

Jag är för gammal för:
- tokfest
- kroppsfixering
- blöjor

Jag är för ung för:
- sherry
- att skriva självbiografi
- blöjor

Jag har lätt för att:
- bli glad
- bli ledsen
- bli rastlös

Jag har svårt för att:
- somna
- sola
- glömma/förlåta

Jag vill bli:
- mer social
- vettig pojkmamma
- omtänksammare som fru
(ie lata fjäskmiddagen ovan ikväll)

Jag är ohyggligt tacksam för:
- hälsan
- familjen
- den yrkesmässiga uppskattningen

15 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag är för gammal för:
-efterfester (tyvärr!!)
-småbarn
-kir

Jag är för ung för:
-kärringgnäll
-P1
-religion

Jag har lätt för att:
-skratta
-frysa
-fatta snabbt

Jag har svårt för att:
-lita på livet
-gråta
-höra

Jag vill bli:
-snuskigt rik
-anställd
-(det räcker med något av ovanstående)

Jag är ohyggligt tacksam för:
-internet
-att jag har en lägenhet att sova i
-att det finns folk som vill skriva böcker :D

Amanda sa...

Fint Yvonne! Känns som om jag vet lite mer om dig nu ...
(håler helt med om det där med efterfester - speciellt hemma hos mig!)

Arild sa...

Mitt svar finner du på min blogg!

Marie sa...

Jag svarar på bloggen - som du snabbt luskade ut:)

Sofia sa...

Kul med listor igen!
Har ocksà svarat.
(mitt i àngesten över julgranspyntet...)

e sa...

också svarat i bloggen!

Amanda sa...

Tack tack!
Mycket spännande detta.
Och många svar bekräftar min tes att vi alla är mer lika än vi är olika.

Alley Cat sa...

Jag svarade hos mig...

Amanda sa...

Fint!

Anne sa...

BRA DÄR!!!
Jag lägger min på bloggen bums.

Anne sa...

här är länken:

http://haavistos.blogspot.com/2009/12/utmaning.html

Markus sa...

jag har svarat i min egen lilla blogg.

Amanda sa...

Mickit trefligt detta.

Läser och gillart, sen länge. :) sa...

Jag är för gammal för:
-att vara helt säker
-att bli ung, lovande författardebutant
-att leva i kappsäck

Jag är för ung för:
-dansbansmusik
-Fråga doktorn (svt)
-rollator

Jag har lätt för att:
-grubbla
-bubbla (mentalt, och i dubbel bemärkelse)
-frysa

Jag har svårt för att:
-visa mig svag
-simultankapaciteta
-hitta hem

Jag vill bli:
-anställd
-lyckligt kär
-trebarnsmamma

Jag är ohyggligt tacksam för:
-möjligheterna
-familjen
-hälsan

Ina sa...

Här är mina svar:

http://inasinsikter.blogspot.com/2009/12/tre-saker.html