torsdag 21 januari 2010

Ååå.

Så fina pojkar. I can hardly wait.

7 kommentarer:

Arild sa...

Kommer ihåg de stackars engelska barnen i Portslade, jag tror det var flickor, som gick i kjol och knästrumpor mitt i vintern. Snyggt och praktiskt (ur mobbningssynpunkt) säkert, men fadringen va kallt!

Amanda sa...

Äsch britter har ingen känsla för kyla.
Det som inte dödar härdar vettu.
;o)

Arild sa...

Och påminner mig att jag bodde i det enda rummet som fortfarande hade enkelfönster... and praise the Lord så befann sig värmepumpen i samma rum, så tre timmar på kvällen var det himla skönt!
Go´a de där britterna :)
Och härdade. Eller döa...

TUTT sa...

Snälla. Rara. Mandis. Inte göra så mot de söta små pojkknäna! Inte göra SÅ! Kalla, nariga, onda. Inte! I beg of you!

Arild sa...

Precis C! Jag tänkte också på den reumatiska värken som Felix kommer att stappla omkring med efter att ha tillbringat sin barndom i shorts och keps, i dragiga engelska skolor. Där pennalismen frodas. Jo men, det vet man ju vad lärarna sysslar med på internaten... För det ska han väl gå på? Som "a proper Oxford boy".

Amanda sa...

E fick välja, shorts eller långbyxor.
Tjejerna fick också ha långbyxor om dom ville (men inte shorts på flickor eller kjol på pojkar tror jag - orättvist va).
Han valde ALLTID shorts, året om, för det gick bättre att leka i på rasterna. Plus att vi inte direkt är familjen med magra lår om man säger så. Så ur den synpunkten tyckte han också att det var skönare.
Ska se om jag kan hitta bildbevis.
Hans mamma har't på väggen. Sinnessjukt söt.

Amanda sa...

Haha, nä internat är ju "fosterhem för rikingar" ( ;o) ) så det får vi inte hoppas.