söndag 10 januari 2010

Bilden är missvisande.

Det var inte fruktblandningen som var fin, den var ju enbart Domus-aktig i smakerna. Inte värt risken. Minns du hur jädra O-N-T det gjorde att sätta en sån där hård kantig sak i halsen?

Men Nickel Gammeldags.
Oj.
Oj.
Fast egentligen var det bara två bitar jag gillade:
"Polkagris" (för att den var så fin) och så den gula.
Kan det ha varit nån typ av smörkola med hint av mint?
Yummy hur som helst.
Nästa år jul när jag gör egen smörkola igen ska jag bannemej testa att ta i några droppar pepparmintsolja. Kan det funka eller?

5 kommentarer:

adrenalin sa...

Låter gott, men låter det inte ännu godare att ha pepparmint i chokladkolan?

Amanda sa...

Nja, alltså jag är inte helt såld på kombon mint och choklad alla gånger. Nån After Eight kan dock slinka ner.

Siv sa...

Vilka minnen man får av Nickel bilden.
Jag gillade den mörka karamellen i Gammaldags,mmm.
Lakrits och choklad är en god blandning.

Tante Jul sa...

JA, det kan gå. Mmmmm...

Amanda sa...

Hej Siv!
Ja den var god, och den röda som inte var nån konstig anis/lakrits (?) utan möjligen hallon.

Mmm, hallon och lakrits, där har vi en annan fin mix. Typ karamellpojkarnas platta klubbor.