onsdag 6 januari 2010

Det var tur


att rean var helt värdelös i år.
Så att jag kunde lägga krutet på en "ny" vintage-pärla i stället.
Jag älskar pärlan. Hon gillar mig också. Undrar vem som hade henne innan. Vem som sydde upp henne.

KAN till och med funka till mina Westwood-pjuck, ja?

(Fast tur att jag köpte trasan innan vi gjorde 2010-budgeten säger jag bara.
Uj uj.
Worst-case-scenareot är allvarlig svångrem. Inte för att vi klagar. Det är ju såhär det blir. Ojämt. Det vet man om innan. Vi får se.
Men ser du en hålögd jäkel med en före detta välgödd toddler under ena armen och en refuserad bokjävel under den andra, letandes tomglas i en sinnessjuk tyllklänning, så är det jag.)

16 kommentarer:

Fräsigt! sa...

SUPERSNYGG KLÄNNING. FANTASTISKA SKOR! Ljuvlig blogg och nu har vi hittat hit :). Välkommen till oss också.

Dessutom. Det spelar ju ingen roll om svångremmen är hårt åtdragen eller inte - du kommer vara glorious i klänningen with or without money. Heja det.
//Ellen (en av 2 från Fräsigt-bloggen

Terése sa...

OMG OMG OMG!

Skicka hit den när du blir less på den. Den skulle bli helt fab att sälja yrkeskläder i. Jag betalar portot.

//Mvh Crazzzzzy T

Arild sa...

Delicious!
Budget. Ska man ha en sån också?
Huv´et i sanden kan också funka. Annars tar jag med mig mina barn på tomglasrunda. Tack för tipset!
Jag får väl ta på mig min puderrosa charlestonklänning om det är dresscode som gäller.

Maria Turtschaninoff sa...

Herregud vilken klänning! Vill du att jag skall dö av avund eller???
Det är ju just så där jag vill se ut.

Vaaaar får du tag på dina pärlor.
Nej, jag vill inte veta. Jag förgås av det gröna monstret.

suziluz sa...

Baby. En sån klänning är SÅ värd löksoppa och struma. Tro mig. UN-DER-BAR.

Amanda sa...

Hej hej Fräsigt!
Ni var redan på min karta.
Väldans fräsig blogg. Alla-har-en-bok gillar.

T, jag tänkte på dig. Borde egentligen konfererat med dig först men jag kände på mig att du skulle göra tummen upp, ja?

Arild jag KRÄVER ett foto på din blåsa! Låter helt FAB.

Maria, ett vintage-paradis i Bristol som också finns på ebay...

Suz, tack! Men struma? Kära Dr Suz, hur får man det egentligen?

TUTT sa...

Underbar. Ljuvlig.

Amanda sa...

Tack min sötis.

30-nånting sa...

Heeeelt fantastisk.

Den är värd hålögdhet och före detta välgödd onge. Helt klart.

Amanda sa...

Ja herregu, den ongen ä redan tjock så dä räcker.

(skojar ju)

Tante Jul sa...

Jeg leste i en bok en gang (tror det var Alberte og friheten) at det er viktig å unne seg noe virkelig flott innimellom, om det så betyr at en må spise reddiker i en måned (hvorfor det akkurat var reddiker aner jeg ikke, men jeg ville nok heller ha valgt havregrøt og løksuppe). Selv har jeg liksom aldri våget å ta sjansen. Men kjolen din var flott, den! Og jeg håper du slipper en ufrivillig diett på grunn av den.

Amanda sa...

Väl talat Tante Jul!

Karstensdotter sa...

För det första: JA! (skorna och känningen)

För det andra så är du underbar som alltid och underbara människor går det alltid bra för. Tänk positivt!

(Förlåt det sista, jag kunde inte låta bli ;-))

Amanda sa...

hahahahahaaa

jag bara väntade på det där
klart det skulle komma från dig sötis

Alley Cat sa...

Vilken pärla! Så snygg. Bra köp with or without utrymme i budget... ;-)

Lisa sa...

ursnygg klänning! min bal börjar närma sig och jag skulle vilja sy upp nått liknande den här klänningen.
skulle jag kunna få originalbilderna av dig så att jag får dem i större format?
vore väldigt snällt om du kunde skicka dom till: lisafisaaa@hotmail.com
tack på förhand! :)