söndag 10 januari 2010

Jag är stolt

över att han fullkomligt hatar att vara utomhus lika mycket som jag.
Kolla missnöjda fejset. I love him.

Utomhusfånar är så maniska på något vis. Usch.
Typexemel på människor som bara fjantar omkring och tjatar om hur dom ääälskar sin fucking friska luuuft. Och aldrig får något gjort på riktigt.
Jag tror ibland helt allvarligt att hela friluftsgrejen är en ursäkt. Nåt folk hänger upp sig på för att slippa ifrån liksom.
För att döda tid.
Slippa ifrån sig själva.
Och så får dom känna sig duktiga som fan på kuppen.

Lite som tanten på bilden faktiskt.
(Could have fooled me.)

12 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Jag gillar att vara ute! Man får lov att göra det när man har hund. Men jag gillar att sitta framför brasan med varm choklad med marshmallows i också :-)
(Och det tycker hunden också om, hon kryper längst ut i min famn, så nära brasan hon kan komma.)

Amanda sa...

Jo jag vet ju egentligen att det kan ha sin charm att vara ute också.
Nån gång.
På hösten möjligen.

Lite kul att vara motvalls kärring bara ...

Men håll med om att alla tokhurtiga sportflåsiga friluftsfamiljer man kände som barn alltid hade en osedvanligt mörk och dysfunktionell sida om man skrapade lite på ytan?

formlek sa...

Gillar när du är motvalls! Du provar att ställa saker på sin spets, sånt som många knappt vågar viska i sitt inre.
Men är det inte lite extremt i svedala? Första frågan när man träffar någon bekant man inte sett på länge: Har ni varit ute mycket?
Och det jag har upplevt och fortfarande upplever ibland med 'tokhurtiga sportflåsiga' är fula försök att sätta sig över - att mästra. Inte brukar jag väl fråga: Har du varit något kreativ det senaste? Har du ägnat dig åt något skapande? Jag menar, detta är ju OCKSÅ viktigt för hälsan.

Amanda sa...

"Första frågan när man träffar någon bekant man inte sett på länge: Har ni varit ute mycket?
Och det jag har upplevt och fortfarande upplever ibland med 'tokhurtiga sportflåsiga' är fula försök att sätta sig över - att mästra. Inte brukar jag väl fråga: Har du varit något kreativ det senaste? Har du ägnat dig åt något skapande? Jag menar, detta är ju OCKSÅ viktigt för hälsan."

EEEE
XXXX
AAAA
KKKK
TTTT
!!!!

TUTT sa...

Felix is my home boy!

adrenalin sa...

Hatart också. Skönt att veta att jag inte är ensam. Att jag kan dela detta med er här. Nu tar jag en dag i taget och väntar på vår. Då vill jag vara ute.

Maria Turtschaninoff sa...

^Men håll med om att alla tokhurtiga sportflåsiga friluftsfamiljer man kände som barn alltid hade en osedvanligt mörk och dysfunktionell sida om man skrapade lite på ytan?

O JA! Sport är dessutom garanterat hälsofarligt.

Amanda sa...

Tack och lov finns ju alkohol och sex. Som kan hålla ungdomen borta från den farliga farliga frisksporten.

Marie sa...

hI HI HI... Håller faktiskt med dig. Fast jag älskar visserligen snö. Men har egentligen inget behov av att komma utanför dörren varje dag - alls. Skönt att någon äntligen sätter ord på det:)

Amanda sa...

Marie, jag tänkte faktiskt lite på er när jag skrev det inlägget:
"Men dom verkar ju inte dysfunktionella trots att dom gillar friskt luft - jaja dom är väl undantaget som bekräftar regeln ..."
;o)

Marie sa...

Tänkte du på oss...? Och att vi inte verkar dysfunktionella - fniss! Observera att det bara är snö vi gillar, inte själva friskluften:)

Och jag känner mig inte det minsta DUKTIG när jag varit ute på dagen, snarare behaglig. (är tvungen att förtydliga även om du fattat...)

Amanda sa...

>Observera att det bara är snö vi gillar, inte själva friskluften

hahahahahaaaaa