onsdag 20 januari 2010

Jag ger det här tramset

3 av 5 solar. Så här i backspegeln.
Nån mer som minns när vi höll på och sjukade oss med det där allihop?

Bekännelse 1:
Var tvungen att kisa när jag gick igenom de gamla preggoinläggen för att hitta bilden. Snabbt som fan. Minnet av extrem ångest och obehag kommer ringlande som en giftig lukt, en bedövning, en förlamning.

Bekännelse 2:
Jag testade säkert minst två olika bilder av både mig och E innan det blev nåt som inte såg ut som en skitful liten råttgubbe.

11 kommentarer:

Marie sa...

Jag minns faktiskt när du la ut den där bilden. Och hur jag blev helt övertygad om att det var en flicka ni väntade.

Men slutresultatet blev bra mycket bättre än testet! Om än med vissa likheter:)

Amanda sa...

Jag slumpade bilden!
Vi ville aldrig ta reda på sorten.
Ska/brukar ni?

TUTT sa...

Åh! Minns detta väl! Håller med Marie, felix är hundra gånger goare än den där lipfian.

Stycket sa...

Jag hittade den bilden jag gjorde med mig och Någon för ett tag sen. Och den jag gjorde med mig och Blå. Fick nästan lite ångest då med, fast inte på samma sätt som du. Sugen på att göra en ny, med nuvarande ;-)

Marie sa...

Den här gången vill vi inte ta reda på sorten.

Första gången gick jag i 9 månader och var förbannad på att jag mådde dåligt och INTE ENS visste vad det var. Sen fick vi veta datum eftersom tösen låg med rumpan ner och då kändes det bra att inte veta kön. Andra gången såg vi snoppen.

Den här gången vill vi liksom ha det på ett nytt sätt. Helst inte veta varken datum eller kön och inte vara arg heller...)

Amanda sa...

Men ögonbrynen stämmer!
Imponerande va.

Amanda sa...

Marie, vi trodde också att vi "visste" datum ...

Och visst såg jag en snopp på ett av alla de miljjarder ultraljud vi blev tvugna att göra men det förträngde jag då, hade ju kunnat vara 'vad som helst' och ingen annan sa nåt ...

Marie sa...

Ögonbrynen, vems är de?

Ordverifiering som man nästan skrattar ihjäl sig åt, särskilt med tanke på vad du skrev i kommentaren: thecoc

Amanda sa...

>thecoc

hahahahahahahaaaaa

brynen = mina
(ie obefintliga)

30-nånting sa...

Haha, ja jag vet. Måste rota fram min bild också och jämföra...

Mira skulle också se ut som en råttbebis om jag inte minns fel. Lite rödlätt också.

Som det verkar nu, med tanken på brynen, så brås hon på pappa. Ie unibrow. Hon kommer att lära känna pincetten tidigt min lilla tös.

Amanda sa...

Stycket, gör gör gööör!
(och lägg ut åf cårs - men visar du Eton??)

Livet, å jag minns er bild som igår.
Fan vad likt det blev.
Inte.

(Jag har också unibrow men vitt.
Fast jag säger som Tutt; "Jag noppar inte mina ögonbryn, jag noppar där det inte ska VARA några bryn.")