tisdag 19 januari 2010

Jag har också en




sån där gammal bok med råd till kvinnor.

Min heter 'Every Woman's Book of Love & Marriage and Family Life' och är odaterad men förmodligen från mellankrigstiden. Den förespråkar humor, att man inte ska vara alltför pryd runt det sexuella, och om maken vänsterprasslar har man visserligen rätt att bli arg - men man ska inte bli arg på den andra kvinnan. Och så ska man rannsaka sig själv en aning:
Har man inte varit lite väl schleten, trist och tjatig på sista tiden?
Jo. Se där.

4 kommentarer:

Arild sa...

Och då är det ju en Herrans tur att förutseende män (?) skriver böcker med goda råd att följa!
För aldrig har det väl hänt att hustrun har varit otrogen, att mannen inte haft maten på bordet/städat hemmet när hustrun trött efter dagens slit sätter sig och pustar ut? Till dessa män (som tydligen inte finns) skrivs det ju inga goda råd! Nää, nu blev det ju synd om mannen IGEN!

Amanda sa...

Ja man saknar ord.

Terése sa...

"With his hands folded"???

HAHA. Visst mamma, jag kommer ha mina händer såhär hela natten. Jag loooovar...

Amanda sa...

Exakt, EXAKT, hahaha.

"Men vad GÖR du Hugo?"
"Nä, asså, jag bara håller lite i min ... leksak."