söndag 31 januari 2010

Manuspill och tre

konvalecenter här hemma.
Dåligt bloggande.
Dåligt kommenterande.
Dåligt ätande.
Så kan det bli.

Sitter och läser det jag skrivit.
Är iskallt självkritisk.
Mår illa över att min hjärna känns för liten, min fantasi för begränsad, min disciplin utarmad; jag vet inte, kan inte, förstår inte hur det skulle gå till att göra detta bättre.
Men vet att jag måste försöka ändå.
Jag kan inte släppa ut något som inte är mitt personbästa.
Det handlar om integritet, fåfänga och respekt för eventuell läsare.

Men emellanåt glöder det fanimej till.
I mina kinder, i mina ögon.
Mellan bokstäverna på skärmen.
Den där sjuka känslan av att
jag ser allt.
Jag ser allt det här.
Sidorna brinner.
Och jag snörvlar och tänker att jo. Jo faktiskt.
Jo!
Jag älskar den här bokjäveln också.

10 kommentarer:

adrenalin sa...

Can't wait...

Terése sa...

Purple flow. Purple flow!

HÄRLIGT!

Jag ser också fram emot ditt kommade verk.

Marie sa...

När hjärnan känns för liten och fantasin begränsad, är det inte då man är inne i en utvecklingsfas? Och bara värker fram något ännu bättre?

TUTT sa...

Jag är sur och vresig och snarstucken idag. Så jag skriver: Jag vill också skriva en roman!

Maria Turtschaninoff sa...

Ja! Kämpa! Det är värt all plåga, sen när man ser att det till slut fungerar.

Alley Cat sa...

Så klart du gör! Och känn för all del ingen press - men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag ser fram emot att läsa den... :-)

Amanda sa...

Sötingar.

Vi får se.
Vi får se.
Inga hej innan jag är över bäcken.

Anonym sa...

fantastic points altogether, you simply received a emblem new reader.
What would you suggest about your submit that you simply made some
days ago? Any positive?
My page > reese

Anonym sa...

I am sure this post has touched all the internet people,
its really really pleasant paragraph on building up
new blog.
my site :: jeremy scott wings cheap

Anonym sa...

Hello! I just want to offer you a huge thumbs up
for the great information you've got right here on this post. I am returning to your website for more soon.
Feel free to surf my webpage sbobet 222