torsdag 7 januari 2010

Om jag var boktitlar.

God listidé som jag har lånat av Suz.

Är du man eller kvinna? Allt från början

Beskriv din tonårsperiod? När kommer bussen?

Hur mår du? Kråka Grå

Beskriv stället du bor på? Huset som trollade med tiden

Vart skulle du vilja resa? Stad i världen

Beskriv din bästa vän? En förtjusande man

Vilken är din favoritfärg? Vildblommor

Hurdant väder är det just nu? Snö ska falla på snö som fallit

Vilken är din favoritårstid? En god höst

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? I huvudet på en gammal hagga

Vad betyder livet för dig? Själarnas resa

Hurdant är ditt parförhållande? Svindlande höjder

Vad är du rädd för? Främlingen i huset

Vad drömmer du om? Det

Dagens aforism? Tillsammans är man mindre ensam

Vilket råd skulle du vilja ge? Kommer hem och är snäll

Hur skulle du vilja dö? Gott och snabbt

Ditt motto? Olydig men snäll

Vad gör dig riktigt ledsen? Hundra år av ensamhet

Vad gör dig riktigt glad? Friskare barn

4 kommentarer:

30-nånting sa...

Åh det var ju en jätterolig idé. Jag hade hängt på om jag inte hade tappat mitt bokminne och inte för mitt liv kan komma på en enda boktitel. Kan jag fortfarande skylla på amningshjärna?

En Lisa sa...

Flott!
hade hängt på om inte all böcker låg nedpackade fortfarande...

Maria Turtschaninoff sa...

Jag snodde idén för min blogg!

Amanda sa...

Kul!
Nu ska jag köra dagens bloggkoll. Dåligt bloggande för egen del, sorry, sonen brakförkyld + det eviga tandhelvetet.

(30-nåning, jag var tvingen att fuska och googla runt lite ...)