fredag 8 januari 2010

Om.

Familjen skulle växa.
Och vi vill bo kvar här.
Då pimpar jag upp vårt skjul i den här stilen och flyttar ut dit med min dator och allt konstnärsmaterial. Bara för att det ser så lovely ut.
Fast blir det fridfullt egentligen? Får man vara i fred?

Fina författaren och illustratören Erica Jane Waters har ju gjort tvärt om; övergivit sitt rosa skjul och kamperar nu i ett två hörn i barnkammar'n (ritbord och skrivbord - sån lyx har icke jag).
Hmm.
Och var skulle vi göra av alla verktyg, gamla cyklar, julsaker, vinterkläder och färgburkar som bor i skjulet nu?
Nä det tänkte jag visst inte på min Bozo.

6 kommentarer:

Arild sa...

Ja, vilken dröm att ha sin egen lilla studio :) Sitter vid storarumsbordet och får utstå spott och spe för det. Väldigt fin friggebod, det där!

Amanda sa...

Jisses, hur gör du med sånt som måste ligga platt och torka ifred ett tag?
Jag jobbade vid matbordet i gamla lyan, det var svårt. Än så länge har jag ju mitt kontor/ateljéeee/gästrum/mitt nuvarande sovrum.

Arild sa...

Man kan väl säga att bordet är MITT! och i det fallet så har jag lydiga barn. Bordet töms endast vid finare besök eller när jag har tappat bort något i den hemska röran som uppstår varhelst jag drar fram. Vågräta ytor är livsfarliga i mitt sällskap. Alltid hamnar något där som eg. har sin plats någon annanstans. Hopplös sjukdom!

Amanda sa...

Jag är impad.

Marie sa...

Och om det är 50 cm snö? Är det lovely då? Annars är den väldigt söt, den där lilla friggeboa.

Amanda sa...

Fast vårt skjul är präktigare än det på bilden. Skulle egentligen bara behöva röjas, tilläggsisoleras, målas och pimpas lite ... En tonåring skulle i o f också kunna bo där.
(framförhållning, moi?)