fredag 8 januari 2010

Vi är insnöade.

Sonen är krasslig och tar det dåligt. Han är hysteriskt arg på sin täppta näsa och slår den i blod i ren frustration, nu på tredje dygnet.
Ändå har vi lyckats jobba lite, ta en och annan dusch, och kolla på Coraline (tack alla som tipsat, nu blev det äntligen av. Vi gillade. Fast den är ju mer för vuxna och tonåringar än för barn dock?)

Tog mig till närbutiken (vanligtvis en 12-minutersrunda) igår kväll. På 40 minuter.
50 cm snö i en härlig lasagne med knögglig is.
Ingen har skottat, sandat eller saltat. Ingen har vinterjackor eller kängor utom jag.
Skolor och arbetsplatser har bommat igen.
Välkommen till UK.
E tänkte ringa polisen.

Närbutiken var tom.
Alltså, helt tom.
Sånär som på några ostar, choklad, dyr parmaskinka och vin.

Rättelse:
NU är närbutiken HELT tom.
Hehe.

10 kommentarer:

Marie sa...

Hehe. Tänk om närbutiken bara haft burkbönor och glödlampor. Du måste haft tur:) Krya på pojken.

Alley Cat sa...

Fy då, stackars liten Felix! Hoppas han snart kryar på sig...

Jag minns strax före jul -99 då jag skulle flyga hem från Brighton. Det hade kommit MAX 2 cm torr pudersnö. Bussen ner till stan var inställd. Taxibil gick inte att frambringa. Jag fick helt sonika promenera från Patcham dragandes på en stor resväska. Halvvägs framme stannade en bilist och jag fick lift ner till city. Flygbussen gick dock som utlovat och på Gatwick var där inga problem. Så om 2 cm snö kan nästintill lamslå en hel stad så kan jag förstå att 50 cm får dem att bunkra upp som om istiden anlänt...

Amanda sa...

Tack!
Mjölk, ägg och bröd hade ju suttit fint men jag hade nog extra tur i affären för att jag tänkte så pooositivt. ;o)

Amanda sa...

Alle Cat, hahaha, precis!
2 cm snö någonstans i UK är ju en nationell TV-nyhet, hemvärnet får rycka ut med bandvagn och förlösa kvinnor typ.

Michaela sa...

Såg på Sky News om kaoset i England! Får genast lite perspektiv på "skandalplogningen" här i Sverige. :-) Fast när det var -19 grader häromdagen tyckte jag väldans synd om mig själv.

En Lisa sa...

Å vad skönt att de säljer vin i närbutiken ändå va?

Tante Jul sa...

Har dere snørrsuger? Altså en sånn liten dings som en stapper opp i nesen og, ja, suger ut snørret med? Barna mine hater den, men det er bedre at de hyler i ett minutt eller to mens en holder på og så faktisk kan puste etterpå.

Amanda sa...

Michaela - plogning I WISH!
Å herregud, -19! Fy fan det gör ju ONT.

Lisa, skönt är ju bara förnamnet.

Tante Jul, nej det låter mycket smart, ska kolla upp!

adrenalin sa...

En revaxörtuta (sån där orange som man spolar örona med) kan funka att suga snor med, (m ha baksug) om ni inte får tag på en sån där anordning Tante Jul pratar om. Men var försiktiga så den inte åker för långt in i snoken. Var två, en som håller, en som suger.

Amanda sa...

Mycket bra tips tack. Man kan ju liksom inte snyta en sån där liten illbatting.