onsdag 17 februari 2010

Me too, me too.

Svara du med.

Som läsare är jag: Periodare.

Som bloggare är jag: Mig själv.

Senast lästa bok: Megan Abbots "The song is you".

Senast köpta bok/böcker: Kan ha varit den ovan.

Favoritdeckarförfattare: Kan vara hon ovan.

Jag läser allt av: Siri Hustvedt. Och hon ovan. Hårdkokt böna det.

Jag läser helst inte (genre/författare): BOATS, slappt berättade romaner, eeepiska släktkrönikor, må bra-böcker.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Spooky shit. Och böcker om leksaker och dockskåp.

Förutom svenska läser jag gärna: På engelska. Eller i bilder.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Mer Noréns dagbok tror jag. Fast jag fick ta en paus, tonen; hans själva skrivmanér, alltihop började klinga ofrivilligt parodiskt i mitt hövve.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Bury me deep - nya Megan Abbot. Ej ute än.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Vintage-barnböcker.

8 kommentarer:

Alley Cat sa...

Tack för tipset! Nu blir det en lista hos katten idag med - strålande...

Malin, Costa Brava sa...

Ok ;)

Amanda sa...

Yay!

Arild sa...

Svar på tal på min blogg :)

Yvonne sa...

Jag är med! :D

30-nånting sa...

Vad härligt. Något för mig att skriva om...

adrenalin sa...

Här med!

Marie sa...

I am länking