måndag 22 februari 2010

Plötsligt händer det.

När det inte kan bli mer depp och snor och februari och kräkigt och beige och gravlik tystnad från precis varenda uppdragsgivare ("Hatar alla mig för nåt jag inte fattar? Vad har jag gjort?").

Fult och osäkert och tomma skåp och osnällt och kallt.
När självförtroendet är djupfryst och tänderna gråare än utväxten.

Då händer det.
Som får mina benhår att ställa sig i givakt.
Som får den vanligen mer timida, diplomatiska, Eric-aktiga maken att köra Ari Gold-dansen, med juck och allt.

DET som jag inte kan säga mer om på ett tag.
Men snart.
Kan jag säga allt.

("Mr Gold" fick betala för sin juckdans med ett akut, långt och högljutt toabesök och kved genom dörren:
"Synd att min mage inte skulle palla champagne just idag ... annars hade jag fan köpt två.")

21 kommentarer:

Stycket sa...

Ihhhhh! Glad-glad-glad!

Förresten vill jag av någon anledning ligga med Ari Gold.

Marie sa...

Är ett grattis på sin plats då? Eller bara vänta?

Roligt hursomhelst:)

TUTT sa...

Fan vad kul att det är något som "plötsligt händer". Hit med lite roligheter! Vi har väntat länge nog nu!

Min ordverifiering "supwards" känns absolut som ett ord. Något som blandar supper och afterwards.

Maria Turtschaninoff sa...

Ja! Goda nyheter, hurra!
Spännande spännande...

Arild sa...

Bra för dig! Gläds med dina hårresande armar :)

En Lisa sa...

åh vad spännande. ordver: exericha. låter också spännande.

Amanda sa...

yesss
tack!!

Helt ovidkommande x 2:

1)Vill också ligga med Ari. Eller, kanske inte helt. Ett torrjuck. Eventuellt doppa lite bara.
(haha som om det någonsin kan sluta med det)

2) Och var det inte han (Jeremy Piven) som gick på audition för att "spela" George i Jerrys & Georges pilotavsnitt i Sinefeld förresten?
Fast då hade han ju inte köpt sig nåt hår än.

Speja sa...

Åh, så fantastiskt det låter. Jag ryser faktiskt lojalt med...och skrattar gott åt den där gravlikna tystnaden från uppdragsgivare...känner igen känslan...vad har jag nu gjort?
Hälsar Speja som väntar med spänning på fortsättningen

adrenalin sa...

Karln på bilden är helt klart kxxxlbar, men räcker mig förmodligen bara till armhålan och ramlar därmed genast ner i kategorin icke kxxxlbar. Härligt med rys-rys-värda nyheter, så spännande! Det är inte rafflande nog, mer, mer (ang förra inlägget)!

30-nånting sa...

Nämen oj vad spännande. Fick du igenom Tyskland? ;)

30-nånting sa...

Och egentligen ville jag skriva: Gud vad otäckt med den där teasern. Jag är alldeles för nyfiken för sådant här!

Terése sa...

Härliga nyheter! Grattis till vad det än må vara. Jag väntar också med spänning, såklart.

Anna sa...

Men sånt här KLARAR JAG INTE just nu. Ro hit med soligheterna det är ju för faen -24 grader!

Ina sa...

Låter fantastiskt roligt! Jag blir vansinnigt nyfiken. Heja heja!

Tante Jul sa...

Ååå, spennende! Når du er glad er vi også glade.

Stycket sa...

Jag tror att du och jag har samma smak när det kommer till män. Jon Stewart OCH Ari Gold :-D

Amanda sa...

hahaha

jo du Stycket

tänk dubbelmacka där asså

(SKOJAR)

Alley Cat sa...

Men så spännande! Jag är superglad för din skull och supernyfiken på vad det är som plötsligt hänt...

Iiiiiiiiihhhhhhh!!! *fjortisskriker lite för mig själv*

Amanda sa...

me too, me too!

Iiiiiiiiihhhhhhh!!!
Iiiiiiiiihhhhhhh!!!

Linda U sa...

Woho, så kul! Väntar med spänning!!

Amanda sa...

Jag också.