fredag 19 februari 2010

Sa jag att jag STAL


200 kr från sonens barnbidrag och köpte denna makalösa slinkiga 80-tals-solklänning i äkta akryl till mig själv? HAHAHA. Like stealing candy from a baby.

Funderar nu allvarligt på att göra mig en paraplydrink mitt på blanka jävla dagen. En skål pommes frites med smält ost till sonen. Sitta i solfönstet och spela Club Tropicana och pilsk-glo lite på de två-tre skapliga manspersoner som kvarteret har att bjuda. Blunda för att "trädgården" är ett frostigt träsk. Blunda för host och snor. Leka att vi är i Nice. Bli sugen på en cigg. Bli sugen på hummer! Borde det inte vara rea på dom nu efter Valentines?

Nej, ibland är skillnaden mellan WT och livsnjutare inte stor.

Trevlig helg!
Jag ska bleka sönder min egen skalp. Yippee. Vad ska du göra?

10 kommentarer:

TUTT sa...

Ha ha ha.
Som att stjäla godis från ett barn! He he he. jag hänger gärna på Tropicana-köret. För nu har det fanken snöat sedan den 18 december. I kid you not. Och nu blir det typ snöstorm igen. SÅ: Jag kavlar upp mina ärmar, blottar bleka kroppen och sätter mig intill dig med en fet paraplydrink. Herr Åber!!

Yvonne sa...

Görsnyggt, hörru du! Önskar att jag vågade ha lite mer såna klänningar isf jeanskjol eller jeanskjol..Annars ska jag på cafe och lyssna på irländskt! Cyklar inte idag, dock ;) Skål!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag skall sköta om sjuk liten hund, äta rotfyllningsvänlig mjukmat och fira födelsedag! Trevlig helg!

Michaela sa...

Jag ska ladda för ännu en snöstorm och tänka ut alternativa vägar (fälla ut vingarna och flyga?) för att ta mig till Globen i morgon och se Rammstein. Vägrar. Missa.

Trevlig helg!

formlek sa...

Jag ska se till att inte bli galen!








Du är fin som vanligt förresten...

Amanda sa...

Tutt, härligt! Häng på! Blek och intressant kan också ha knallfärg vill jag bara säga.

Yvonne, jag citerar Kicki Norman: "Det är bara att ha." Livet är för kort för att man inte ska unna sig glädjen i att ha lite roliga paltor på kroppen ibland. Stör det nån kan dom dra åt helvete.

Maria, å nej, hoppas hund & tand mår bättre snabbt. Kram!

Michaela, KOOLT (jag har en soft spot för Rammstein).

Formis, tack söta du. Men varför får du inte bli galen? Du är en av dom roligaste bruttor jag vet när du är galen.

adrenalin sa...

Jag ska gå på museum med vänner och barn, äta take-away och hälsa på min sjuka mamma och bjussa henne på lyxsemla. Inte samtidigt dock!

Terése sa...

Tjusigt! Jag gillar fallet i tyget. Du klär mycket bra i knalliga färger.

Vad jag ska göra? Hålla mig inomhus. Här i Pite väntas ingen snö men väl TRETTIO minusgrader. Vi hade tänkt åka till en äventyrslek, men jag törs nog inte om det är så kallt. Det är en mil dit ,tänk om bilen kajkar. BURR.

Dessutom är det nästintill livsfarligt. Sist jag var där var det dryga tjugo minusgrader. Man ska INTE åka i en rutchkana av plast med sonen i famnen och samtidigt hålla i sig i kanterna för då slår en blå blixt ut från din hand och det smäller så högt att du skriker till. Aouch.

Så det är nog säkrast att pyssla hemmavid, but that´s fine by me! : )

Lycka till med skalpblekningen.

30-nånting sa...

Oj vad snygg du är i klännningen. Helt klart värt att stjäla från ongen.

Jag är mer WT än livsnjutare, fast jag låtsas tvärtom.

Jag ska dricka vin med min man och goda vänner hela helgen.

Amanda sa...

Fullt upp m a o.

Puss!