torsdag 25 februari 2010

Vi har snackat om



celebrity lookalikes borta hos Tutt. Jag är lite Lulu och lite Ulla Skoog, men mest av allt är jag nog Chucky, den onda dockan. Titta på andra bilden här för slående likhet. Och gissa vad min egen mini-me Flingan kommer att klä ut sig som till nästa Halloween ...?

Men visste du att verklighetens onda docka heter Robert och bor i Florida? Han sägs ha inspirerat både Chucky och figurerna i filmen The Orphanage. Robert är elak och busig och hemsökt som satan tydligen. Han ändrar ansiktsuttryck framför dina ögon, fnissar djävulskt, sabbar din kamera och sände en gång en rörmokare flyende ur rummet, gråtande.
Jag tycker Robert är riktigt söt.

4 kommentarer:

Michaela sa...

Oh, Robert var riktigt läskig. På ett underbart sätt.

Amanda sa...

Ja! Och SÖT. Men han verkar så s-t-o-r, det är det läskigaste tycker jag.

Michaela sa...

Såg en av Youtubefilmerna om Robert och fick många kalla kårar av museivärdens berättelse om när hon kom till jobbet en morgon och fann en stol ståendes framför dockans monter...

Tror fullständigt på "Robert did it!".

Amanda sa...

Å å å, filmen har jag missat, måste spana in!