fredag 26 mars 2010

Dagens hobby-ytlig: Utväxten.

För två dagar sedan tänkte jag:
"Yess, helt perfekt utväxt, ger lite djup men ser inte ut som en bred svart rand - älskar't."
Idag tänker jag: "Fy h*lvete. Frissan! NU."
Kontentan:
7 - 22 dagar efter helblondering: Mer än nöjd (gillar inte noll-utväxt-looken, känns för mycket som en peruk).
24 dagar efter helblondering: Inte okej and going down fast.

Bra att veta. Tur att det inte köstar så mö att gå och få rötterna gjorda då.

Det stora oväntade plusset: Mitt gamla feshår fick en jädra stuns och jag behöver tvätta't 1,5 gång i veckan, max.

8 kommentarer:

TUTT sa...

1,5 gång i veckan? Jisses. Det var ett superplus det!

Marie sa...

23 dagar innan en stor happening gäller det då alltså:) Jag tycker det ser snyggt ut fortfarande. Fast du ser lite deppig ut på bilden.

Yvonne sa...

Ja, det är fördelen med slingor och sånt att håret blir lite "roligare". Här kostar det skjortan med färgning så det blir inte så ofta...

Amanda sa...

helblekning här var typ 35% billigare än slingor eftersom det är mindre pill/'hantverk'

färga i rötterna vet jag inte men inte fullpris i a f

(slingor är inte billigt här heller men står ju sig längre)

Marie, inte deppig men det var 5.45 i morse ...

Alley Cat sa...

Visst är det märklig att utväxten blir så svart trots att håret inte är så mörkt egentligen... Hur funakr det egentligen?!?

30-nånting sa...

Jag tycker också att det är supersnyggt fortfarande. Och visst är det härligt när feshåret får stuns. Det kan jag sakna nu när mitt hår är brunt. Det blir så platt.

Amanda sa...

>Visst är det märklig att utväxten blir så svart trots att håret inte är så mörkt egentligen... Hur funakr det egentligen?!?

Den skarpa kontrasten. Optisk villa enligt samma princip som gör att man kan se ut att ha supervita tänder om man är mörkhyad, eller ha illgula tänder om man har sånt där sextiotalsaktigt vitrosa läppstift på.

(Men jag har absolut blivit mörkare i min naturliga hårfärg i trettioårsåldern.)

Amanda sa...

p.s.
tack tack marie & 30-nånting! då biter jag väl ihop nån vecka till då
;o)