lördag 27 mars 2010

Good morning.

Bara regn hos mig.
Men jag kunde i alla fall kuta ut i leriga täppan och rafsa åt mig detta. Spretiga kvistarna kommer från en buske jag kallar "fulnässlan". Den får söta fluffiga guldbollar till blomster. Upptäckte jag när jag hade slitit upp och dödat halva växten.

Jaha.
Och så kan jag rapportera att min rosa laptop, vars 'ofingrade' tillstånd jag bröstade mig så om vid den här tiden förra året, skulle funka som nödproviant vid undantagstillstånd, bibliska plågor eller allmänt stugsittande numera.
Ja.
Så mycket brösmulor, chipsflisor och obestämbart flottigt bös finns att hitta mellan tangenterna.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Men vad ÄR det för växt då? :) Mimosa?

Amanda sa...

Nej, Mimosa är det inte

Har bildgooglat, kan inget om växter

(skulle gärna vilja veta själv!)

långa smala 1,5 - 2-metersspröt i en bunt
bladen ser ut som små nya björklöv eller brännässlor

Amanda sa...

okej nu vet jag:

"Kerria japonica ‘Pleniflora’"

Bild:
http://forums.mooseyscountrygarden.com/files/thumbs/t_kerria_japonica_pleniflora_100.jpg