måndag 1 mars 2010

Natti natti.

5 kommentarer:

Borntoknit sa...

Nu är min dotter och jag laddade för att åka till London med dina shoppingtips!
Dessutom vill hon gå på London Dungeons – passande till ditt godnatt-tema. Underbart att se hur fint vädret var idag.

Och grattis i efterskott till Felix! Han påminner en hel del om min son i den åldern (som vägde 8 kg vid 3 mån, 10 kg vid ett halvår och 11-12 kg när han var ett år). Men sedan började han gå och springa och nu är han normalviktig och ganska lång.

Hälsningar Johanne

Amanda sa...

Härligt! Men nu på kvällen fick vi allt ta på oss mössor..
Åhå, London Dungeons är riktigt läskigt det, på ett ganska tacky vis. Madame Tussauds är mer kvalitet ...
Och The London Bridge Experience är också kuuuusligt som sjutton och f*n så mycket bättre än Dungeons ärligt talat!
http://www.timeout.com/london/museums-attractions/event/20947/the-london-bridge-experience

Var din son också prematur/pytte (F föddes 2,5 kg, gick ner till 2)?
Vi har fått för oss att det hände nåt med F's ämnesomsättning när hans system väl "fattade grejen" med att äta (han käkar inte mer än sina jämnåriga, snarare mindre).
Väger 13 kg nu men 14 innan alla sjukor i feb...

Borntoknit sa...

Tack för tipset! Jag undviker helst Madam T, men London Bridge låter bättre. Vi ska gå på V&A har jag bestämt och insupa lite kultur och fika (himla gott fika där).

Min son var tvärtom överburen 19 dagar (suck) och vägde 4.4 (himla skönt att föda utan smärtlindring...)
och sedan fortsatte hans viktkurva brant uppåt. Svärmor kom med elaka kommentarer om hans vikt. Men nu är han hur normal som helst, älskar att röra på sig, äter nyttigt (gillar varken grädde eller sötsaker).

Min dotter var inte heller liten, vägde 9 kilo vid ett halvår. Men hon lärde sig gå tidigare och sprang av sig bebishullet fortare. Hon är lång för sin ålder och det tror jag att min son också kommer att bli.

Båda är otroligt petiga i maten och äter nog mindre än sina jämnåriga. Men de har väl precis som Felix en ämnesomsättning som gör att de tillgodogör sig maten bra.

Borntoknit sa...

Bildbevis på att han inte ser ut som en sumobrottare idag:
http://borntoknit.typepad.com/born_to_knit/2009/01/index.html

Svärmor hade alltså fel.

Amanda sa...

Mycket fin pojk (och mössa!)