tisdag 9 mars 2010

Queen Linda ryter ifrån.

Linda Skugge retar ibland upp så innihelvette (=hennes jobb) men jag håller helt med här.

Unga vuxna som sitter på posh-molnet (i e har ett extra skyddsnät i form av en familj som kan stötta en ekonomiskt genom årslånga 'kreativa' projekt och nycker och familjebildning och husköp) kan unna sig björntjänst-lyxen att vara pinsamt idealistiska. Och är urtyperna för mycket-snack-och-lite-hockey-människan.

Fast det är förstås deras förlust.
Och deras 'kreeeativa karriärers'.

Dom kommer aldrig att förstå hur det känns att försöka ta tag i sin 'kreativa' begåvning med båda händerna och hålla fast. Med kniven mot strupen.
Jag skulle gärna berätta mer om hur det är - om det låg för mig att tycka synd om mig själv.

4 kommentarer:

Johannes sa...

...och tankarna går osökt till Pulp's gamla dänga Common People...

Amanda sa...

Haha, exakt.

Michaela sa...

Linda har mycket vettigt att säga. Men den sista tiden har hon mest visat vad hon shoppat, så jag ledsnade på att titta in där.

Amanda sa...

Hon glittrar mest när hon är rolig tycker jag.
Krönikor om skitdåliga Tomas Ledin-låtar. Och alla sjuka grejer som 'old people' har för sig.